کرج -ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به رصد دقیق فضای مجازی گفت: عده ای در این فضا فعال شده و با گرفتن مبالغی، له یا علیه نامزدها قلم زده و فعالیت می کنند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری البرز، حسن مددی افزود: به منظور مقابله با این فضا از دستگاه های امنیتی و انتظامی خواسته شده تا با دعوت از مدیران کانال و گروه ها، وظایف قانونی خود را متذکر شده و نسبت به عواقب قانونی ادامه فعالیت تخریبی هشدار دهند.

وی اضافه کرد: دادستانی در صورت ادامه روند فعلی نسبت به تشکیل پرونده برای مدیران کانال و گروه ها و تعطیلی کانال ها اقدام خواهد کرد.

مددی گفت: همچنین به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های احتمالی، شعبه اول و بیست و دوم بازپرسی تخصیص یافته که تاکنون ۲ پرونده به این شعب ارجاع شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی با ۲ نامزد راه یافته به انتخابات میان دوره ای، بیان کرد: در این نشست به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، وظایف قانونی نامزدها و چارچوب فعالیت ها توضیح داده شده تا با رعایت موازین قانونی و خطوط قرمز استانی نسبت به تبلیغ اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ادامه داد: در غیر اینصورت نسبت به تشکیل پرونده و برخورد قضایی اقدام خواهد شد.

مددی از استقرار نمایندگان ویژه دادستانی در برخی شعب که اطلاعاتی در خصوص احتمال خرید و فروش رای در آنها دریافت شده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اختصاص شعب ویژه و تقویت نظارت ها، به طور قطع با هر گونه تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار ما از شهرداران و اعضای شورای شهر و روستا شهرهایی که در آنها انتخابات برگزار خواهد شد این است که از هر گونه استفاده از امکانات عمومی برای تبلیغ و یا تخریب نامزدها خودداری کرده و در این رابطه در مکاتبات صورت گرفته هشدارهای لازم داده شده است.

مددی با ابراز امیدواری به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی گفت: مردم انقلابی استان البرز در انتخابات های متعدد با متانت و همدلی انتخابات پرشوری را رقم زدند که پیش بینی می شود در انتخابات میاندوره ای پیش روی نیز مشارکت قابل قبولی داشته باشیم.

۲ نامزد حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس برای کسب تنها کرسی باقیمانده این حوزه در حال رقابت هستند.

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه جاری برگزار می شود.

شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس دارای ۲ کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی هستند که در دور اول مجلس یازدهم یک مهدی عسکری با کسب اکثریت آرا به مجلس راه یافت.