گرگان - ایرنا - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت که فعالان اقتصادی این اتاق در قالب کمپین نفس (پویش فعالان اقتصادی برای عبور از بحران کرونا) از زحمات نیروهای خدماتی مراکز درمانی استان قدردانی کردند.

امیر یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای قدردانی از تلاش این نیروهای خدماتی ۵۲۰ بن کارت خرید کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال، تهیه و به آنان اهدا شد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی گرگان همچنان در کنار مدافعان سلامت بوده و حمایت های خود را برای عبور از بحران کرونا ادامه خواهد داد.

به گفته وی، از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در گلستان ( ابتدای اسفند ۹۸ ) تاکنون با تشکیل قرارگاه پشتیبانی مالی ستاد مبارزه با این ویروس در اتاق بازرگانی گرگان، ۱۴۰ میلیارد ریال کمک از جمله خرید تجهیزات درمانی و اقلام بهداشتی موردنیاز، تجهیز یک مرکز نقاهتگاه (نگهداری بهبود یافتگان از کرونا و ترخیص شده از بیمارستان ها ) در گرگان و کمک در تولید مواد ضدعفونی موردنیاز استان انجام شد.

اتاق بازرگانی گرگان ۸۰۰ عضو فعال دارد.

در استان گلستان ۱۶ بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، دو بیمارستان زیر پوشش تامین اجتماعی و یک بیمارستان نظامی با سه هزار و ۱۹۰ تخت وجود دارد که با هفت هزار و ۱۹۸ نفر کادر درمانی و نیروهای خدماتی مشغول فعالیت هستند.

مطابق گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ایرنا ، ۲۹۱ تن بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.