سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: عملیات هدایت آب‌های سطحی در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج بطور اساسی انجام شود تا در آینده مشکلی برای واحدهای صنعتی مستقر در آن بوجود نیاید.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: شهرک صنعتی در حال احداث است و باید براساس‌ میزان گذر و گسعت هر آبراهه حریم و بستری برای آن در نظر گرفته شود.

وی در خصوص محل هزینه کرد اعتبار دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: این محل مشخص است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند غیر متعارف اقدام به هزینه بودجه خود کند.

جعفری با اشاره به اینکه اقدام بزرگی در تخصیص آب به واحدهای صنعتی بزرگ در استان انجام شده است، اضافه کرد: حفظ منابع از مباحث حائز اهمیت است بنابراین باید با سنجش تمام زوایای مربوط به اختصاص منابع آبی و دیدن واقعیات تصمیم گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: آبی که در استان های دیگر به صنایع اختصاص داده شده از لحاظ کیفیت حتی برای کشاورزی هم مناسب نیست.  

جعفری تاکید کرد: آبی که برخی صنایع استان همچون لاستیک بارز از آن بهره مند هستند از با کیفیت ترین آب‌ها است.   

دستور کار یکصدوسی و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شامل موارد مربوط به هدایت آب های سطحی در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج، رفع مشکلات مربوط به  آب بهای مصرفی ۲ واحد صنعتی بزرگ استان شامل لاستیک بارز و خورشید زریوار بود.