شیراز- ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مجموعه مسوولان و دولتمردان در کشور و این استان، مصمم به اتمام و بهره‌برداری از آزادراه شیراز – اصفهان تا اوایل سال ۱۴۰۰ هستند.

محمود رضایی کوچی، یکشنبه در جریان بازدید از آزاد راه شیراز – اصفهان افزود: با توجه به اعتبار تخصیص یافته ، اقدامات و پیگیری‌هایی که در دست انجام است، این پروژه اوایل سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.
وی، با اشاره به سفر امردادماه سال ۹۹ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان فارس اظهار داشت:: در جریان سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان فارس، اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به این طرح مهم اختصاص یافت.
رضایی کوچی گفت: برای محقق شدن تعهد افتتاح این آزاد راه در زمان‌بندی مشخص شده، باید با برنامه‌ریزی همه جانبه پیگیری‌های جدی در این زمینه انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان را مهم ارزیابی و بیان کرد: افتتاح این پروژه برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور و این استان اثرگذار خواهد بود.
رضایی کوچی ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه، علاوه بر کوتاه شدن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، کاهش مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن را به دنبال خواهد داشت.
آزاد راه شیراز - اصفهان در مسیری به طول ۲۲۰ کیلومتر اوایل دهه ۹۰ آغاز شده و اکنون در حال ساخت است و بر اساس وعده‌هایی که پیشتر مسوولان فارس داده‌اند بیش از ۲ سال از زمان بهره برداری آن سپری می‌شود، برای اتمام این طرح، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
آزاد راه شیراز - اصفهان هم اینک بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد و در ۶۴ کیلومتر از این مسیر ۲۲۴ کیلومتری در قطعات یک تا هفت، روسازی بتنی و یک لایه آسفالت انجام شده است.