بجنورد- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دروس تئوری این دانشگاه در نیمسال اول به صورت مجازی برگزار می‌شود اما، حضور دانشجو برای کلاس‌های بالینی، عملی و آزمایشگاهی الزامی است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این دانشگاه،  دکتر محمدرضا صفدری اظهار داشت: در شورای آموزشی دانشگاه تمهیدات لازم برای حفظ سلامت و همچنین کیفیت آموزش دانشجویان اندیشیده شده است.

وی افزود: به علت جلوگیری از تجمع دانشجویان در کلاس های حضوری و خوابگاه ها، حضور دانشجویان براساس ظرفیت بخش ها و خوابگاه دانشجویی، گروه بندی شده است همچنین مدت زمان کارآموزی نیز تا حدی که مصوبات بالادستی اجازه داده اند به طوری که به کیفیت آموزش لطمه وارد نشود فشرده برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این که دانشجویان از سوم تا ۱۵ شهریورماه فرصت انتخاب واحد داشتند،  زمان حذف و اضافه از یکم تا چهاردهم مهرماه خواهدبود.

صفدری نحوه ارزیابی حضور و غیاب دانشجویان در کلاس های حضوری و مجازی را طبق مفاد آیین نامه های آموزشی دانست و افزود: در صورت غیبت بیش از حد در این کلاس ها اساتید و در صورت نیاز کمیته منتخب شورای آموزشی دانشگاه تصمیم گیری می کنند.

وی درخصوص میهمانی دانشجویان نیز گفت: با درخواست های دانشجویان مبنی بر میهمان شدن در دانشگاه شهر محل سکونت دانشجو با توجه به توان دانشگاه  تا حد امکان موافقت می شود.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی یک دانشگاه علوم پزشکی در شهر بجنورد، استان خراسان شمالی است که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.

در حال حاضر ۱۸۰۵ دانشجو و ۱۹۵ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.

بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تا کنون ۱۱۶۶ مقاله، ۳۰۱ طرح و ۱۸ اختراع ارائه کرده است.

۱۵ شهریور ماه جاری این دانشگاه ترم پیش رو را با تمهیدات کرونایی آغاز کرد.