بجنورد-ایرنا- کارشناس مسوول فناوری اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: دانش آموزان عشایری این شهرستان به سامانه شاد و اینترنت دسترسی ندارند و به همین علت تشکیل کلاس درس امر ضروی است.

بهنام رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه شاد نیاز به اینترنت، برق و آنتن موبایل دارد که این امکانات فقط در۲ منطقه عشایری فراهم و برقرار شده است.

وی گفت: لازم است برای دانش آموزان محروم روستایی و عشایری تبلت خریداری شود تا علاوه بر کلاس های حضوری از آموزش های مجازی عقب نیفتند.

کارشناس مسئول فناوری اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: برای حل این موضوع طی ۱۰روز آینده مدیران تک تک اطلاعات از وضعیت حضور و امکانات دانش آموزی را ثبت می کنند تا امکانات در اختیار آنان قرار گیرد.

امسال از هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام دانش آموزان عشایری شیروان، ۹۸۰ نفر ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه اول و دوم هستند.

از مجموع کل دانش آموزان ابتدایی عشایر این شهرستان، ۷۰۰ دانش آموز سیار و ۲۸۰ نفر ثابت هستند که ۱۳ مدرسه ثابت روستایی و ۸۰ مدرسه سیار در مقطع ابتدایی دارد.

اینک شهرستان شیروان دارای ۶ مدرسه شبانه روزی عشایر، چهار متوسطه اول شبانه روزی، ۲ هنرستان دخترانه و پسرانه و یک مدرسه متوسطه اول عادی در روستای سیرسپرانلوی بخش مرکزی دارد.

شهرستان شیروان بیشترین شمار دانش آموزان عشایری در خراسان شمالی را دارد.