ارومیه- ایرنا- مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید سالانه ۱۰۳ هزار تن گوشت مرغ در استان گفت: البته همه این تولید در استان مصرف نمی شود زیرا سرانه مصرف این ماده پروتیینی، چهار کیلوگرم کمتر از متوسط کشوری است.

یحیی خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۷ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور به شمار می رود، اضافه کرد: سالانه ۳۰ درصد از گوشت مرغ مازاد استان به سایر استان ها صادر می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات موجود در بخش نهاده های طیور هنوز کاهش تولید در استان در بخش جوجه یک روزه و مرغ گوشتی گزارش نشده‌ و پیش بینی ها بیانگر تحقق سهم تولیدی پیش‌بینی شده تا پایان سال است.

خلیلی گفت: ۱۳۰ هزار نفر در بخش دام و طیور استان مشغول به کار هستند که از این تعداد ۶ هزار نفر در صنعت مرغداری فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: این استان با داشتن ۶ واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولیدی بیش از ۹۴ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در سال، ۱۵ واحد کشتارگاه صنعتی طیور به ظرفیت ۳۹ هزار و ۵۰۰ قطعه در هرساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت اسمی یک‌هزار و ۳۶ هزار تن در سال، تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه در دوره و همچنین ۶۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت بیش از ۲ میلیون قطعه در دوره جزء استان های مطرح و شاخص در صنعت طیور کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، مصرف گوشت مرغ از جمله عادات غذایی مردم دنیا، ایران و آذربایجان غربی است و بخش قابل توجهی از غذاهای نقاط مختلف استان را تشکیل می دهد.