بندرعباس- ایرنا- ایزوایکو بزرگترین سکوساز کشور است که توانسته با ساخت و بهره‌برداری از سکوهای هندیجان روزانه ۳۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت را بر تولیدات نفتی کشور بیفزاید.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) روز سه شنبه به رسانه‎ها اعلام کرد: ساخت و طراحی سازه‌های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمید رضاییان‌ اصل افزود: سکوی ۰۷ و ۰۸هندیجان از جمله سکوهایی است که ۹۹ و نیم درصدشان درخشکی و کارگاه ساخته می‌شود و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام و در دریا نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هزینه ساخت سکوهای نفتی هندیجان را ۴۵ میلیون یورو اعلام کرد که ساخت آن در کشور ۴۵ درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی آن است.

مدیرعامل (ایزوایکو) ابرازداشت: این مجموعه توانایی اقداماتی مانند ساخت سازه‌های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی، ساخت سازه‌های نفتی تجهیز شده همراه با ماشین‌آلات مدرن، به آب‌اندازی سکوهای فراساحل تا وزن ۸۰۰ تن و ساخت و تعمیر انواع سکوهای شناور دارد.

رضاییان‌ اصل گفت: خوشبختانه طی امروز توانستیم با موفقیت این سکوها را جهت نصب به مقصد هندیجان بارگیری کنیم

وی اضافه کرد: ایزوایکو توانسته رکوردار ساخت سکوهای نفتی و گازی در خاورمیانه باشد و با وجود نیروهای بومی و توانمند موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با  اشاره به نقش ایزوایکو در افزایش روزانه ۳۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت کشور بیان داشت: با تداوم طرح‌های ساخت سکوهای نفتی قادریم نیروهای بیشتری را برای اشتغالزایی در این مجتمع بزرگ صنایع دریایی جذب کنیم و خوشبختانه ۱۵۰ نیروی متخصص در این حوزه فعالیت دارند.

رضاییان‌ اصل خاطرنشان کرد: سکوهای دیگری نیز در ایزوایکو در حال آماده شدن هستند و این مجموعه قادر به ساخت سکوهای نفتی بیشتری با آخرین تکنولوژی های روز دنیا است.

شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در غرب بندرعباس احداث شد.

افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس اداره می شود مشغول به کار هستند.

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بزرگترین مجتمع صنایع دریایی کشور و یکی از شرکت‌های فعال زیرمجموعه‌های ایدرو با هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

برچسب‌ها