به گزارش ایرنا از خانه ملت، احمدحسین فلاحی درباره جلسه روز سه شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در توضیح سوالات نمایندگان از وزیر علوم، گفت: سوال نخست برای احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مورد علت نگاه اقتصادی هیأت امنا به واحدهای دانشگاهی شهرهای کوچک از وزیر علوم بود و علی زنجانی حسنلوئی نماینده نقده و اشنویه درباره وجود وحدت رویه و تبعیض در جذب هیات علمی دانشگاهها سوال دوم را از وزیر پرسید.
وی یادآور شد: جبار کوچکی نژاد نیز درباره مشکلات دانشگاه پیام نور و فعالیتهای تشکلهای دانشجویی از وزیر سوال پرسید و سوال پایانی را رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد مطرح کرد که به موضوع عدم اعمال ۵۰ درصد افزایش حقوق برای کارکنان دانشگاه و تبعیض بین دستگاهی به ویژه در دانشگاه پیام نور مربوط میشود.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: هیچ یک از نمایندگان سوال کننده از پاسخ وزیر علوم قانع نشدند و مقرر شد در دو هفته آینده مستندات لازم به نمایندگان سوال کننده ارائه شود تا کمیسیون تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
فلاحی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش برای توضیح در خصوص نحوه بازگشایی مدارس نیز گفت: تأکید کمیسیون آموزش بر ارائه خدمات حضوری و مجازی به دانش آموزان بود و محسن حاجی میرزایی نیز عنوان کرد که تلاش آموزش و پرورش بر همین مبنا است و اجباری برای خانوادهها در زمینه آموزش حضوری وجود ندارد.
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش قول داد که در زمینه توسعه شبکه شاد اقدامات لازم انجام شود تا علاوه بر پوشش حداکثری، استفاده راحت تر از این اپلیکیشن برای خانوادهها فراهم شود.
فلاحی با بیان اینکه نمایندگان در خصوص ساعات حضور دانش آموزان در مدارس از وزیر آموزش و پرورش انتقاد داشتند، اضافه کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند که با حضور دو ساعته دانش آموز در مدرسه و حضور ۳۵ دقیقهای در کلاس شرایط برای آموزش به دانش آموز فراهم نمیشود ولی حاجی میرزایی این تصمیم را با دستور ستاد ملی کرونا خواند و خود را ملزم به اجرای آن دانست.
وی ادامه داد: درباره هزینههای اینترنت برای دانش آموزان نیز یکی از موارد مورد مطالبه از جانب کمیسیون بود که در این رابطه دولت قرار است اقداماتی در زمینه توزیع سیمکارت کنترل شده رایگان صورت دهد که اخبار آن طی روزهای بعد منتشر خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان از اظهارات متناقض مسوولان در قبال بازگشایی مدارس نیز انتقاداتی از وزیر داشتند و جمع بندی این جلسه تأکید بر آموزش حضوری و مجازی برای دانش آموزان و عدم اجبار برای حضور آنها در مدارس بود.