بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد اکنون هزار و ۷۱۸ بیمار صعب‌العلاج و خاص استان را به صورت ویژه زیر پوشش حمایتی خود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد روز چهارشنبه با اشاره به حمایت های ویژه این نهاد از بیماران خاص و صعب العلاج افزود: هزار و ۶۱۰ نفر از این افراد به دلیل بیماری های سخت و ۱۰۸ نفر نیز به عنوان بیمار خاص از خدمات حمایتی این نهاد برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال ۳۲۳ بیمار زمین گیر نیز از تمامی خدمات بیمه ای و درمانی این نهاد بهره مند هستند و ماهانه یک میلیون ریال به عنوان کمک هزینه نگهداری به خانواده هر یک از این افراد داده می شود.
الهی راد افزود: سال گذشته بیش از ۴۱ میلیاد ریال به صورت ویژه برای تامین هزینه های بیمه پایه مددجویان استان هزینه شده بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۵ هزار خانواده روستایی در استان زیر پوشش بیمه مکمل قرار دارند، تصریح کرد: امسال چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای مجموع بیمه های درمانی استان صرف شده است.
الهی راد با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های بهداشتی و پیشگیرانه برای مددجویان اظهار داشت: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت و تحویل سبد اقلام انجام می دهد به گونه ای که امسال ۷۲۰ میلیون ریال کمک هزینه پزشکی در قالب خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی به مددجویان ارایه داده است.
مدیرکل کمیته امداد با اشاره به واگذاری خدمات درمانی مددجویان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت،  افزود: با وجود واگذاری خدمات درمانی مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات بیمه مکمل به همه خانواده‌های زیر حمایت مانند گذشته تداوم دارد.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.