«محمدجواد قربانیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سامانه سیمبا استان مرکزی از خردادماه امسال با هدف افزایش سرعت عمل رسیدگی به تخلفات صنفی راهاندازی شده که در مدت حدود سه ماه اخیر سه هزار و ۵۵ گزارش در آن ثبت شده است.
وی ادامه داد: پیش از اینکه سامانه سیمبا راهاندازی شود، پروندههای تخلف از سوی بازرسان این سازمان تشکیل و سپس بهصورت دستی به ادارهکل تعزیرات حکومتی فرستاده میشد که با این روش، روند رسیدگی به پروندهها سریعتر شده است.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان مرکزی اظهار داشت: با ایجاد سامانه سیمبا بازرسان سازمان صمت با دقت و سهولت بیشتری میتوانند پروندههای تخلف را به ادارهکل تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.
قربانیان عنوان کرد: بالا بردن سرعت عمل در رسیدگی به پروندهها باعث پوشش هر چه بیشتر بازرسان این سازمان برای بازرسی از تعداد بیشتری واحد صنفی میشود و سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی، روند رسیدگی به تخلف و صدور حکم را تحت نظارت قرار میدهد و همچنین موجب تقویت کنترل و سرعت در انجام ماموریتهای بازرسان سازمان صمت است.
وی اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۲۲۷ واحد صنفی استان مرکزی امسال مورد بازرسی قرار گرفته است که یکهزار و ۸۵۶ پرونده تخلف تشکیل و تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت میکنند.