اراک - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: سه‌هزار و ۵۵ گزارش تخلف صنفی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی صنفی(سیمبا) این استان به ثبت رسید.

«محمدجواد قربانیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سامانه سیمبا استان مرکزی از خردادماه امسال با هدف افزایش سرعت عمل رسیدگی به تخلفات صنفی راه‌اندازی شده که در مدت حدود سه ماه  اخیر سه هزار و ۵۵ گزارش در آن ثبت شده است. 

وی ادامه داد: پیش از اینکه سامانه سیمبا راه‌اندازی شود، پرونده‌های تخلف از سوی بازرسان این سازمان تشکیل و سپس به‌صورت دستی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شد که با این روش، روند رسیدگی به پرونده‌ها سریعتر شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان مرکزی اظهار داشت: با ایجاد سامانه سیمبا بازرسان سازمان صمت با دقت و سهولت بیشتری می‌توانند پرونده‌های تخلف را به اداره‌کل تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

قربانیان عنوان کرد: بالا بردن سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها باعث پوشش هر چه بیشتر بازرسان این سازمان برای بازرسی از تعداد بیشتری واحد صنفی می‌شود و سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی، روند رسیدگی به تخلف و صدور حکم را تحت نظارت قرار می‌دهد و همچنین موجب تقویت کنترل و سرعت در انجام ماموریت‌های بازرسان سازمان صمت است.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۲۲۷  واحد صنفی استان مرکزی امسال مورد بازرسی قرار گرفته است که یک‌هزار و ۸۵۶ پرونده تخلف تشکیل و تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.