گچساران - ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:۶۰ در صد از طرح های توسعه و نوسازی مدارس استان تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

 پیروز کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هم اکنون بیش از ۴۰۰ کلاس درس با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۷۵هزار متر مربع به فضای آموزشی استان افزوده می شود.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:۱۰۱ کلاس درس مهر امسال و۱۲۰ کلاس درس دیگر دهه فجر سال جاری بهره برداری خواهد شد.

کرمی عنوان کرد: مدرسه ۲۲ کلاسه منطقه بلهزار با چهار هزار متر مربع و مجهز به همه تجهیزات آموزشی برای تحصیل دانش آموزان درمقاطع تحصیلی مختلف مهمترین طرح در دست اجرای نوسازی مدارس استان است که در پانزدهم مهر بهره برداری خواهد شد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۸۰۰ کلاس درس سنگی در استان خبر داد.

کرمی گفت: مجتمع غذایی میهن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ۱۷ کلاس درس فرسوده در قالب ۶ طرح اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد درباره تجهیزات مدارس هم عنوان کرد:هم اکنون ۵۰۲ کلاس درس با بخاری های نفتی غیراستاندارد در مکان های فاقد علمک گاز کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که قرار است تا پایان سال جاری با استفاده از سیستم های گازوئیلی یا برقی به بخاری های استاندارد تجهیز شود.

وی تصریح کرد:استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس استان تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

کرمی با اشاره به اینکه سرویس های بهداشتی از جمله مشکلات مدارس در روستاهاست بیان کرد: امسال ۳۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی و احداث بیش از ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد  تاکید کرد: بر اساس آخرین جمع بندی ها ۱۹۴ مدرسه در سراسر استان ۳۴۴ چشمه سرویس بهداشتی نیاز دارند.

وی اعتبار مورد نیاز برای اصلاح سرویس های بهداشتی مدارس استان را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کرمی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور طرح ملی «آجر به آجر» در این استان در حال اجراست گفت: این طرح فرصتی برای جلب مشارکت های مردمی برای توسعه مدارس است. 

وی ابراز داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در قالب این طرح می توانند با مراجعه به سامانه ملی «مهر مدرسه» مدارس نیازمند حمایت استان  را انتخاب و از کمترین مبلغ به میزان ۱۰۰ هزار ریال تا حد توان به ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی کمک کنند. 

کرمی گفت: میزان تجهیزات مورد نیاز هر کدام از مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این سامانه ملی بارگذاری شده تا مردم استان نسبت به آنها  آگاهی لازم را کسب کنند.  

وی با یادآوری اینکه اظهار داشت: در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ درصد و در مناطق روستایی و عشایری این استان نیز ۳۰ درصد هزینه ساخت،  تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی از سوی مردم و نیکوکاران تأمین شود مابقی مبالغ را نیز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان پرداخت خواهد کرد. 

کرمی بیان کرد: ۲ روش برای دریافت کمک های مردم کهگیلویه و بویراحمد در طرح «آجر به آجر» وجود دارد که شامل سامانه ملی «مهر مدرسه» و شماره گیری کد دستوری #۶۶۹۹*۶۶۵۵* از طریق گوشی تلفن همراه است.