شیراز- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: عملیات ترمیم ۲۵ کیلومتر از محور جم – فیروزآباد با انسداد کامل مسیر همراه نخواهد بود و سه محور جایگزین نیز برای تردد شهروندان پیش‌بینی شده است.

علیرضا سیاهپور، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث رفع مشکلات و ترمیم این محور از حدود هشت ماه قبل مطرح شد که ظرف این مدت اقداماتی نیز در قالب لکه‌گیری به شکل مقطعی صورت گرفت اما با توجه به نیاز انجام ترمیم اساسی، این مساله در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته و مناقصه برگزار شده برای انتخاب پیمانکار، تمام برنامه‌ریزی‌ها بر حفظ ایمنی مردم در کنار تسریع در انجام کار مد نظر بوده است.
او بیان داشت:: پیش‌بینی ما این بود که این عملیات ترمیم از بیستم شهریورماه ۹۹ آغاز شود که ظرف همین مدت تماس‌هایی از طرف حوزه‌های اقتصادی عسلویه، جم و بوشهر داشتیم که در صورت امکان عملیات ترمیم بدون انسداد کامل مسیر انجام شود.
سیاهپور اضافه کرد: بر همین اساس و با توجه به اینکه در قسمت‌هایی از این محور فقط یک لاین (خط) نیاز به ترمیم دارد، بنا شده که پیمانکار طرح پیش‌بینی خود را بر اساس لاینی که نیاز به ترمیم دارد انجام دهد و خودروها در آن مسافتی که در دست ترمیم است از یک لاین به شکل رفت و برگشت عبور کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: البته لازمه این کار، حضور و همکاری پلیس و نیروی انتظامی است که بتوانیم این محدودیت ترافیکی را مدیریت کنیم.
سیاهپور بیان کرد: در بازدیدی که روز شنبه (بیست و دوم شهریورماه ۹۹) به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نمایندگان فرمانداری‌های عسلویه و جم (از توابع استان بوشهر) ، پلیس راه شمال و جنوب و راهداری لارستان از این محور خواهیم داشت، شرایط مسیر و شیوه انجام کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در ۲ هفته نخست اجرای کار ترمیم، انسداد مسیر از برنامه کاری ما خارج است و برنامه ما بیشتر به سمت محدودیت است و خودروها در بخشی از مسیر از یک لاین برای تردد استفاده می‌کنند که ممکن است با ترافیک همراه باشد.
او اظهار داشت: برای کسانی که نخواهند از مسیر در دست تعمیر عبور کنند و برای مقاطعی که نیاز به انسداد کامل مسیر وجود دارد، سه مسیر جایگزین نیز پیش‌بینی شده که شامل محور شیراز، قیروکارزین، فیروزآباد، خنج، لامرد، عسلویه- شیراز، فیروزآباد، فراشبند، اهرم، بوشهر و شیراز- دشت‌ارژن، بوشهر و عسلویه است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: پیش‌بینی ما برای اعتبار مورد نیاز جهت ترمیم ۲۵ کیلومتر از این محور افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال است که تامین آن را هم از منابع ملی پیش‌بینی کرده‌ایم اما در این زمینه انتظار داریم که حوزه‌های وزارت نفت نیز همراهی و کمک کنند.