مشهد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ساماندهی واحدهای غیرمجاز پرورش طیور در این استان خبر داد.

محمدرضا اورانی روز شنبه در کارگروه ساماندهی واحدهای پرورش طیور استان گفت: اصل بر ساماندهی و مساعدت با این واحدها در صورت رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوطه است.

وی افزود: در این راستا کارگروهی در شهرستانها تشکیل شده و واحدهای فاقد مجوز ثبت می‌گردند و موانع صدور مجوز آنها بررسی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: دبیرخانه کارگروه استانی نیز در اداره کل دامپزشکی استان تشکیل گردیده که طی جلساتی با حضور مدیریت طیور این سازمان، مدیر دامپزشکی و یک نفر از تشکل مربوطه به پرونده‌های ارسالی از شهرستانها رسیدگی می‌نمایند.

وی گفت: با توجه به ساماندهی و شناسنامه دار کردن واحدهای واجد شرایط با تامین‌کنندگان جوجه واحدهای غیرمجاز برخورد خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نیز هدف از تشکیل این جلسه را اعمال ضوابط و مقررات فنی و بهداشتی برای اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی واحدهای فاقد پروانه پرورش طیور و همچنین پرورش طیور بومی، رنگی و روستایی اعلام کرد و گفت: برای کنترل بیماری‌ها و جلوگیری از بروز و انتشار برخی بیماری‌های مسری و مشترک بین انسان و طیور، باید این دستورالعمل بر اساس قوانین موجود اجرایی شود.

دکتر احمد شریعتی افزود: مخاطرات بهداشتی واحدهای غیرمجاز و مشوش نمودن بازار نهاده‌ها از سوی واحدهای غیرمجاز باید مورد توجه قرار گیرد.

خراسان رضوی با ۱۴،۶ میلیون واحد دامی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در حوزه دام و طیور تولید می‌کند.