کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان اولویت اصلی ماست ، گفت: تهیه و تدوین اطلس آموزشی برای تمامی دانش آموزان در این شرایط ضروری است.

احمد اسکندری نسب شامگاه شنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان ضمن قدردانی از همکاری و تعامل نهادهای دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش استان در زمینه بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: سال تحصیلی جاری متفاوت تر از هر سال است و تلاش شبانه روزی، پشتکار و پیگیری مستمر در ادارات آموزش و پرورش و مدارس لازمه تحقق  اهداف  آموزشی و پرورشی است.

وی با اشاره به نقش موثر مدیران مدارس گفت: در شرایط کنونی، مدیریت امور در مدارس مشکلات خاصی دارد و مدیران مدارس با نقش آفرینی می توانند، اثر بخش باشند .  

اسکندری نسب با بیان اینکه آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در کلاس های درس اولویت اصلی  آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است گفت: در کنار آموزش های حضوری، آموزش به روش های دیگر از جمله آموزش های تلویزیونی، آموزش در بستر شاد و فضای مجازی، تهیه و تولید محتوای آموزشی و پرورشی دنبال می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد، اظهار داشت: این شبکه بستر مناسبی برای آموزش های غیر حضوری است و محتوای های آموزشی در شاد بازگذاری می شود تا دانش آموز بتواند در هر زمانی از آن استفاده کند.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه در مواجهه با موضوع کرونا با یک عدم قطعیت روبرو هستیم و مشخص نیست که این شرایط کی به اتمام می رسد، اظهار داشت: همه باید در این خصوص احساس مسئولیت نموده و در پیشبرد امور کمک کنند.

اسکندری نسب تصریح کرد: اصرار ما برای آموزش حضوری به معنی تهدید و اجبار نیست و نباید باشد، بلکه باید دانش آموزان برای آموزش حضوری و بهره گیری از فرصت کلاس های تشکیل شده تشویق و ترغیب شوند و در این فرایند نباید مدارس تعطیل شوند و ارزیابی های به عمل آمده نیز نشانگر تمایل و نظر موافق اولیای محترم  برای آموزش حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: سایر روش های آموزشی هیچ کدام جای آموزش حضوری را نمی گیرد و باید به گونه برنامه ریزی شود که آموزش های حضوری به صورت منسجم پیگیری شود.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه آموزش در مدارس کم جمعیت و روستایی به صورت حضوری است و بخشی از آموزش نیز باید در فضای شاد پیگیری شود، اظهار داشت: در مدارس شهری و پر جمعیت دانش آموزان در دو و یا ناچارا سه گروه تقسیم بندی شده اند که با تشخیص شورای مدرسه و نظارت آموزش و پرورش منطقه، ساعات باید تنطیم شود.