قم - ایرنا - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با انتقاد از عملکرد برخی کشورهای عربی و اسلامی در رابطه با استکبار گفت: عادی سازی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی که انواع و اقسام ظلم ها و قتل ها را به مسلمانان روا داشته نگران کننده می‌باشد.

به گزارش عصر یکشنبه مرکز خبر حوزه حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی در نشست شورای مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: این روزها ۲ مصیبت و واقعه اسفناک، قلوب مومنان و مسلمانان غیرتمند را به درد آورده است، یکی مساله توهین به رسولاسلام(ص) و اهانت به ساحت قرآن و دیگری مساله سازش توسط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با اسرائیل است که نشان از ضعف، سستی و انفعال در برابر استکبار و صهیونیسم دارد.

وی با ابراز تاسف از عملکرد برخی از کشورهای اسلامی در برابر استکبار گفت: بر خلاف تاکیدهای قرآنی که مومنان باید با هم باشند، برخی از جوامع اسلامی با استکبار هم دست و هم پیمان می شوند و آنجایی که باید شدت عمل داشته و عزت اسلامی رعایت شود، رحمت، انفعال، پذیرش و وادادگی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: این عادی سازی روابط با رژیمی که انواع و اقسام ظلم ها و قتل ها را به مسلمانان اعمال کرده، جای نگرانی بسیار دارد.

  واعظی با بیان این که توهین به مقدسات بی ارتباط با عادی سازی روابط با صهیونیست ها نیست، افزود: مساله توهین به مقدسات که گاهی اوقات به خصوص در کشورهای اروپایی اتفاق می افتد، معلول علل متعددی است که یکی از آنها، ضعف و تشتت در میان کشورهای اسلامی است، یعنی وقتی که دشمنان اسلام، ضعف، سستی و انفعال را در سران کشورهای اسلامی می بینند و تشتت را نیز در میان مسلمانان مشاهده می کنند، طبیعی است که از این اهانت ها و جسارت ها احساس خطر نکنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رشد اسلام گرایی در اروپا را از دیگر علل توهین به مقدسات دانست و گفت: برغم تمام تبلیغات منفی علیه اسلام و ایجاد ترس مصنوعی از اسلام که در رسانه های غربی رقم می خورد، با موج عظیم اسلام گرایی در کشورهای اروپایی مواجه هستیم و ترکیب جمعیتی به لحاظ مذهبی در حال تغییر است و این اهانت ها واکنشی انفعالی در برابر این اقبال و گرایش به اسلام است.

وی درباره توسل به حاشیه سازی برای بروز واکنش های هیجانی مسلمان در غرب گفت: سومین عامل توهین به مقدسات، حاشیه سازی برای به فراموشی سپردن و به تفرقه انداختن برخی از مسائل اصلی است که در آن جوامع وجود دارد که می خواهند با این نوع حرکت های غیر انسانی، مسلمانان را به واکنش های هیجانی بکشانند تا به این وسیله حاشیه سازی کرده و مهر تاییدی بر حرکت های اسلام هراسانه خودشان در غرب بگذارند.  

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که سکولاریسم و جریاندهای سکولار به شدت در عرصه عمومی غرب مسلط هستند تصریح کرد: جریان مذهبی در غرب به شدت به انزوا رفته است و توهین به مقدسات و گاهی وقت ها حتی به مقدسات مسیحیت نیز صورت می گیرد و متاسفانه نهادهای مذهبی و دینی در غرب، به خصوص در اروپا به این امور در حاشیه قرار دارند.

وی افزود: حاکمیت و کانون های اصلی قدرت و حکمرانی در غرب، در دست جریان های سکولار است و به این صورت به مبانی مذهبی می تازند و به خود اجازه می دهند که به مقدسات توهین کنند.

 واعظی خاطرنشان کرد: هر چند که این نوع حرکت های، احساسات ما را جریحه دار می کند اما نشان از عجز و بی منطقی آنها در مقابل اسلام و شخصیت نورانی رسول اکرم(ص) است.