پکن- ایرنا- «برادلی بلانکنشیپ» تحلیلگر آمریکایی تلویزیون انگلیسی زبان چین می گوید: پس از نزدیک به چهار سال، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برخی تلاش‌های دیپلماتیک بی سرو صدا است که باعث ایجاد شوک در جامعه بین المللی شده و نظم کهن جهان را به چالش کشیده است.

به گزارش ایرنا، برادلی  در این مطلب که تلویزیون "سی جی تی ان" منتشر کرده، آورده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هیچ جای جهان باعث صلح نشده است؛ اگرچه خودش این تلاش‌ها  را باعث رفاه و نوید بخش صلح می داند و خروج از برجام هم یک اقدام صلح جویانه از سوی او نبوده است.
این تحلیلگر آمریکایی خاطر نشان کرد که از دیدگاه کسانی مانند هیلاری کلینتون اقدامات ترامپ تا کنون فقط جهان را به مکانی بسیار خطرناک تر تبدیل کرده است. برادلی برای تایید اقدامات غیر صلح جویانه ترامپ به خروج آمریکا از برجام اشاره کرده است.

در این مطلب همچنین شکست گفت و گوهای آمریکا و کره شمالی،  خروج آمریکا از چندین پیمان هسته ای و تسلیحاتی راهبردی و نابودی معاهده آسمان باز نیز از جمله مواردی ذکر شده که نشانه هایی از ایجاد تنش های دولت ترامپ برای جامعه بین المللی است.

این تحلیلگر آمریکایی آورده است که این اقدامات ترامپ نشان می دهد که اوضاع در جهان بدتر هم شده است اینها تحرکاتی است که مفهومش از بین بردن صلح است ترامپ هرگز در هیچ جای دنیا نه در خاورمیانه و نه بالکان باعث صلح نشده است بلکه راهبردها و سیاست های وی باعث تضعیف سازمان ملل و کناره گیری آمریکا از پیمان تحولات اقلیمی پاریس شده است.  

برادلی تاکید کرده است که تحرکات اخیر ترامپ هم تلاشی از سوی او است تا برای دنیا وانمود کند که به دنبال صلح است تحرکات او برای عادی سازی روابط میان اسراییل و امارات و بحرین هم در همین راستا است که او نشان دهد همکاری های آنها با محوریت ترامپ صورت می گیرد تا او بتواند از وجهه بهتری پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار شود.  

این تحلیلگر آورده است: ترامپ یک صلح طلب نیست و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که غیر از این را ثابت کند او در هیچ جایی از این دنیا نتوانسته است عاملی برای پیوندهای صلح آمیز باشد تحرکات اخیر او هم بعضا زیانبار و ناامید کننده است.

منبع: CGTN