تهران- ایرنا- دبیر هیات تکواندو استان تهران اعلام کرد که بنا به دستور ستاد ملی کرونا، مجوز فعالیت بخش‌های کم‌برخورد ‌«کیورگی پومسه» و «هان مادانگ» از رشته تکواندو صادر شد.

«مسعود لشگری» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع کرونا فعالیت ورزشی رشته‌های پربرخورد از جمله ورزش‌های رزمی تا اطلاع ثانوی لغو شده بود که در جلسه‌ای که با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و مسئولان ستاد ملی کرونا، مجوز فعالیت برخی رشته‌های انفرادی و کم‌خطر تکواندو صادر شد.

وی بیان کرد: برگزار نشدن مسابقات و اردوهای تمرینی باعث شده‌است تا بسیاری از ورزشکاران این ورزش نتوانند در زمان کرونا فعالیت چشمگیری داشته‌باشند.

به گفته دبیر هیات تکواندو استان تهران، هم‌اکنون فعالیت در این رشته‌های کم‌برخورد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح باشگاه‌های خصوصی و دولتی امکان‌پذیر است.

«هان‌مادانگ» یک اصطلاح کره‌ای و به معنای گردهمایی خانوادگی است که در قالب آن هر یک از اعضای خانواده دستاوردها و نوآوری‌های خود را در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می‌دهد.

پومسه تکواندو نیز یک فرم یا یک الگوی تعریف شده از حرکات دفاع و حمله بوده و از مهم‌ترین جنبه‌های آموزشی هنرهای رزمی است.

دبیر هیات تکواندو استان تهران همچنین از فعالیت ۵۰۰ باشگاه دولتی و خصوصی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: در این باشگاه‌ها که مجوز آنها در بانک اطلاعات فدراسیون به ثبت رسیده، ۱۳۰هزار مربی و ورزشکار فعالیت دارند.

به گفته «لشگری» طی سال گذشته ۴۵ هزار ورزشکار ساماندهی شدند و دارای بیمه ورزشی بودند اما امسال به علت کرونا این آمار هنوز مشخص نیست.

دبیر هیات تکواندو استان تهران همچنین به طرح کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: تکواندوکاران استان تهران در این طرح مومنانه توانستند ۳۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، قند و شکر، حبوبات و پنیر را در اختیار نیازمندان استان تهران قرار دهند.

تکواندو از رشته‌های ورزشی پرطرفدار بین جوانان و نوجوانان کشور به شمار می‌رود و تاکنون مدال‌های رنگارنگ بین‌المللی و جهانی را برای کشورمان به ارمغان آورده‌است.