تهران – ایرنا –دونالد ترامپ که این روزها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای رهایی از مخمصه‌های متعدد داخل کشورش به هر ترفند تبلیغاتی متوسل می شود، این بار ادعای کذب یک رسانه آمریکایی علیه ایران را دستمایه فریب های انتخاباتی اش قرار داده است.

رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش(سه شنبه) در صفحه توئیتر خود، به ادعای تارنمای نشریه پولیتیکو مبنی بری قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی اشاره کرد و لفاظی هایی درباره این ادعای بی اساس مطرح کرد؛ ادعایی که نه مستندی بر آن ارائه شد و مقامات ایران و حتی آفریقای جنوبی هم به سرعت آن را تکذیب کردند.

تظاهرات گسترده مردم آمریکا علیه رویکردهای نژادپرستانه ترامپ، سوءمدیریت مرگبار و ناتوانی دولت او در مهار شیوع کرونا، آتش سوزی های گسترده در این کشور که آمریکایی ها سیاست های ضدمحیط زیستی ترامپ را عامل آن می دانند و ... از جمله مواردی است که باعث افت محبوبیت او نزد مردم امریکا در استانه انتخابات شده است.

«لونا انجیکنگلله» سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی روز گذشته در گفت و گو با تارنمای خبری «بلومبرگ» نسبت به ادعای مطرح شده از سوی مقام آمریکایی در گزارش نشریه «پولیتیکو» در مورد طرح ایران برای ترور سفیر آمریکا در «پرتوریا» اظهار شگفتی و بی اطلاعی کرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در یکی از رسانه‌های آمریکایی که تلاش دارد برای واقعی نشان دادن آن به اظهارات یک مقام به ظاهر دولتی آمریکا استناد کند، گفت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند. 

ترامپ که تصور می کند با طرح چنین اتهاماتی شاید بتواند تا حدی خود را از مخصمه گرفتاری های خود در داخل آمریکا خلاص کند، در توئیتر خود مدعی شد طبق گزارش رسانه های آمریکا، ایران احتمالا درحال برنامه ریزی یک ترور یا حمله دیگری به آمریکا برای انتقام سردار سلیمانی است.

او درحالی واژه نفرت انگیز ترور را به ایران نسبت داد که خودش شخصا دستور ترور سردار سلمیانی را صادر کرده بود.

ترامپ که کابوس تبدیل شدن پایگاه عین الاسد با غرش موشک های ایران را بخوبی به یاد دارد، در توئیت امروز خود که می تواند ناشی از بیم او ازانتقام سخت ایران نیز باشد، نوشته است هر حمله از سوی ایران به هر شکلی علیه آمریکا هزار برابر پاسخ داده می شود  .

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز که از مدت‌ها پیش با همکاری اتاق فکرهای تروریستی واشنگتن، طرح متهم کردن دیپلمات‌های ایران به انجام آنچه عملیات‌های تروریستی خوانده‌اند، ادعای یک رسانه علیه ایران را دستمایه تکرار اتهامات خویش ساخت.

مایک پمپئو شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با فاکس نیوز ارگان رسمی حامی دولت دونالد ترامپ، این ادعا را در پاسخ به آنچه که تارنمای پولیتیکو روز گذشته مطرح کرد که ایران قصد ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است، تکرار کرد.

وزیر خارجه آمریکا که به دنبال افزایش سطح تنش با ایران در پی ناکامی‌های مکرر در سازمان ملل متحد است، بدون آنکه صحت این ادعا را تایید کند، گفت: من نمی‌توانم درباره مساله اطلاعاتی نظر بدهم اما آنچه می‌توانم بگویم این است که جمهوری اسلامی ایران در همه ترورهای سراسر جهان دخالت دارد.

پمپئو که سه سال است به طور مداوم این جملات اهانت‌آمیز را متوجه مردم ایران ساخته که آنها سرمدار ترور در جهان هستند، ادامه داد: آنها مردم اروپا و دیگر بخش‌های جهان را ترور کردند. ما این ادعاها را جدی می‌گیریم و هر کاری که برای حفاظت از کارکنان وزارت خارجه و هر آمریکایی دیگر اعم از نیروی دریایی، ملوانان یا دیگر بخش‌ها لازم باشد به عمل می‌آوریم.

وی که به روشنی مسئولیت توصیه به ترامپ برای عملیات تروریستی علیه سردار شهید قاسم سلیمانی را بارها پذیرفته است، اضافه کرد: ما برای جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن کردیم که این قبیل فعالیت‌ها، حمله به آمریکایی‌ها در هر زمان و هر جایی که باشد، اعم از دیپلمات‌ها، سفرا و کارکنان دولت، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.