تهران - ایرنا- مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش از ارائه آیین‌نامه اجرایی برند ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران به هیئت دولت خبر داد و این آیین‌نامه را بالاترین سند حمایتی از برند ملی گردشگری دانست.

محمدرضا زاهد شفیعی بیان کرد: طی چند روز آینده آیین‌نامه اجرایی برند ملی گردشگری برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود. مقدمات اولیه انجام شده و در صورت تصویب آن، برند ملی گردشگری کشور برای اولین‌بار صاحب آیین‌نامه می‌شود.

او با تأکید بر اهمیت این آیین‌نامه در حمایت از برند ملی گردشگری افزود: با تصویب این سند وظایف و تعهدات سایر دستگاه‌های عضو شورای راهبردی برند ملی گردشگری در قبال ساخت، مدیریت، عرضه و ترویج  مشخص می‌شود و اجماع بین‌دستگاهی برای حمایت از برند شکل می‌گیرد.

مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش با اشاره به اهمیت اهدا نشان برند ملی گردشگری، ادامه داد: برند ملی گردشگری فاخرترین نشانی است که به کالاها و خدمات ویژه گردشگری و کسانی که در مسیر تعالی و توسعه گردشگری تلاش می‌کنند، داده خواهد شد.

او تأکید کرد: با توجه به اینکه پس از سال‌ها صاحب این نشان شده‌ایم باید حمایت‌های لازم از آن صورت گیرد. اوایل هفته جاری نیز پیرامون حمایت از برند، با معاون اول رئیس‌جمهوری جلسه‌ای داشتیم و پیشنهادهای خود را در این خصوص مطرح شد.

شفیعی معرفی و اطلاع‌رسانی از طریق مبادی ورودی شهرها، حمل‌ونقل جاده‌ای، روستاهای هدف و شهر گردشگر، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، پخش تیزر، تبلیغ در محیط‌های نمایشگاهی و همکاری در برگزاری نمایشگاه اختصاصی را، برخی از وظایف محول شده به سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها عنوان کرد.