اردبیل - ایرنا - رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با جذب ایده­‌های جدید، تعداد واحدهای تحت حمایت مرکز رشد فناوری دانشگاه محقق اردبیلی به ۱۱۲ واحد رسید.

به گزارش ایرنا ، دکتر برومند صلاحی روز سه‌شنبه افزود: واحدهای تحت حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۲۳۰ درصد رشد داشته‌اند.

وی اظهارداشت: واحدهایی که اخیرا جذب شده­‌اند در حوزه‌ های­ تجهیزات پزشکی، صنعت، کشاورزی و فناوری اطلاعات هستند که از نظر فرآیند تجاری‌­­سازی در وضعیت طراحی تفصیلی، ساخت نمونه، تست و ارزیابی و عرضه در بازار هستند.

صلاحی تصریح کرد: حمایت از واحدهای فناور از طریق ارائه تسهیلات مالی توسط مرکز و نیز معرفی آنها به صندوق ­های اعتباری مرتبط و نیز خدمات تخصصی در حوزه‌­های حقوقی، بازاریابی، ثبت اختراع و برند و استانداردسازی تا رسیدن محصولات فناورانه به بازار و کسب درآمد برای واحدهای فناور ادامه دارد.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی آماده جذب و پرورش ایده­‌های مبتنی بر فناوری است، گفت: با توجه به لزوم مدیریت بهینه و همزیستی با کرونا، تولید محصولات مرتبط با پیشگیری و درمان این بیماری توسط واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه ادامه دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.