بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از پروژه بهسازی ورودی شهر آبیز و پروژه احداث زیرساخت‌های کمپ گردشگری در این منطقه بازدید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، پروژه بهسازی ورودی شهر آبیز که از مصوبات سفر استاندار به شهرستان مرزی زیرکوه است، به متراژ ۲.۵ کیلومتر در ورودی شهر در حال اجراست.

اجرای این پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات شهرستانی تامین شده است.

جدول‌گذاری و زیرسازی یک لاین از این محور انجام شده و از یک ماه آینده توسط راه و شهرسازی آسفالت می‌شود که با اجرای این محور، ۲ بخش بافت قدیم شهر و شهرک آبیز به هم متصل می‌شوند. 

ورودی آبیز از نقاط حادثه‌خیز شهرستان زیرکوه است و بهسازی آن تسهیل در تردد خودروها، ایمنی شهروندان (پنج هزار نفر اهالی شهر و مسافران) و ارتقای محور را به همراه دارد.

پروژه احداث زیرساخت‌های کمپ گردشگری آبیز نیز از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه است که با تامین ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان، پروژه برقرسانی به کمپ گردشگری کلید خورد.

تامین روشنایی این کمپ در قالب یک هزار و ۱۰۰ متر شبکه برق و یک  پست هوایی، ۵۲۵ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای سایر زیرساخت‌های کمپ گردشگری آبیز از محل اعتبارات ملی و از حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد شده است. 

اجرای آلاچیق، نورپردازی محوطه، احداث کافی شاپ و چند چشمه سرویس بهداشتی از امکانات پیش بینی شده برای این مجموعه است. 

کمپ گردشگری در منطقه کوهستانی جنب کوه شاسکوه و در بالادست قنات آبیز به عنوان پرآب ترین قنات شهرستان زیرکوه با هدف جذب گردشگر احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، امام جمعه و فرماندار زیرکوه و شماری از مسوولان در این بازدید «محمد صادق معتمدیان» را همراهی کردند.