مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: یک محموله سوخت قاچاق به میزان یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ برزو تجاری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران انتظامی ایست بازرسی "حمزه آباد" حین کنترل خودروهای عبوری جاده مهاباد - سردشت به یک دستگاه خودرو باری مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که به صورت خارج از شبکه در یکی از شهرهای همجوار بارگیری شده‌ بود، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه یک نفر دستگیر و خودرو نیز توقیف شده است، اضافه کرد: این پرونده جهت سیر مراحل بعدی به مراجع قضایی ارسال شد.

مهاباد یکی از محل‌های مهم گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان‌غربی و استان کردستان به شهرهای عمقی کشور به شمار می‌رود؛ از ابتدای امسال تاکنون سه هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در حوزه استحفاظی مهاباد کشف و ضبط شده است. 

سالانه افزون بر ده‌ها میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مبادی ورودی و خروجی مهاباد کشف و ضبط می‌شود؛ این شهرستان دارای با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.