خمین - ایرنا - فرمانده بسیج ناحیه خمین گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و نظامی در زادگاه امام راحل تدارک شده و همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار سید« علی اکبر حسینی » روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه در خمین افزود: این برنامه‌ها در قالب مسابقات ورزشی و فرهنگی، سخنرانی و خاطره گویی و نشست‌های روشنگری برگزار می‌شود.
وی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، گشت‌های عملیاتی و اجرای طرح رهنمون با حضور جامعه پزشکی، عصر شعر و اجرای تئاتر خیابانی را ازجمله برنامه‌های بسیج خمین همزمان با هفته دفاع مقدس بیان کرد.
فرمانده بسیج ناحیه خمین اضافه کرد: گلباران و عطرافشانی قبور شهدا همزمان با سراسر کشور، رژه موتوری و تکریم پیشکسوتان ایثارگر نیز در زادگاه امام راحل برگزار می شود. 
سرهنگ پاسدار حسینی با اشاره به بهره‌برداری از پنج طرح محرومیت‌زدایی در طول هفته دفاع مقدس در خمین گفت: تعویض منبع آب شرب روستای «میشیجان» با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال و تعویض لوله انتقال آب به روستای «علی آباد صمصام »به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از جمله این طرح‌ها است.
وی گفت: انتقال آب کشاورزی به‌وسیله جدول بتنی به روستای «امامزاده یوجان» با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال ، حمام و سرویس بهداشتی برای ۱۲ خانوار در مناطق محروم و پنج واحد مسکونی نیازمندان نیز در همزمان با هفته دفاع مقدس در خمین بهره‌برداری می شود.
فرمانده بسیج ناحیه خمین با اشاره به توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در راستای اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان این شهرستان گفت: ۴۰۰ بسته معیشتی نیز همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بین نیازمندان زادگاه امام راحل توزیع می‌شود.
سرهنگ پاسدار حسینی ادامه داد: چهل سالگی دفاع مقدس به معنای چهل سال ایستادگی در مقابل دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی است.
وی اظهار داشت: انتقال پیام‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس و ارزش‌هایی نظیر ایثارو شهادت به نسل جوان خنثی‌کننده هجمه ها و توطئه‌های دشمنان است.

 شهرستان خمین ا ز توابع استان مرکزی یک‌هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که ۱۴نفر از آنان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.