ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: بدلیل قرار گرفتن چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونا، فعالیت آموزشی مدارس این شهرستان ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

استاندار ایلام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دره شهر و ایوان در شرایط قرمز کرونا قرار گرفتند بنابراین مدارس این چهار شهرستان به صورت غیرحضوری به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی یادآور شد: فعالیت آموزشی در مدارس دیگر شهرستان های استان به روال سابق به صورت نمیه حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین گروه بندی دانش آموزان دنبال می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمامی مدارس استان تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و بر اساس پروتکل ها، گندزدایی و ضدعفونی می شوند، تاکید کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، بازگشایی مدارس تاثیری در آمار ابتلا به کرونا نداشته است بنابراین جای هیچگونه نگرانی برای خانواده ها نیست.

سلیمانی دستکی اظهار داشت: با این وجود و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست و تمامی تمهیدات لازم برای ارائه آموزش ها به صورت غیرحضوری در مدارس ایلام اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفتند.

به گفته دکتر جمیل صادقی فر، بر اساس این ارزیابی شهرستان های ایلام، آبدانان، دره‌شهر و ایوان به دلیل روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی وضعیت ۲ شهرستان مهران و چرداول را نیز هشدار و نارنجی عنوان کرد.

به گفته وی، همچنین شهرستان های دهلران، بدره و سیروان در وضعیت زرد قرار داشته و ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی نیز وضعیت سفید دارند.