به گزارش ایرنا، براساس حکم صادر شده، مسی میتواند نام خود را به عنوان برند تجاری ثبت کند. این دادگاه علاوه بر این درخواست استیناف یک شرکت دوچرخهسازی به نام ماسی و همچنین مرکز مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) را رد کرد.
فوق ستاره باشگاه بارسلونا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ درخواست خود را برای ثبت نام خود به عنوان یک برند پوشاک ورزشی ارائه کرد.
با این حال، زمانی که شرکت دوچرخه سازی با نام ماسی اعلام کرد که شباهت لوگوی این شرکت با نام مسی موجب بروز اشتباه میشود، ستاره آرژانتینی به دردسر افتاد.
براساس اعلام دادگاه عالی اروپا زمانی که این سوال مطرح میشود که آیا مردم میتوانند تفاوت بین این دو برند را تشخیص دهند یا خیر، شهرت مرد آرژانتینی باید لحاظ شود.
این دادگاه حکم سال ۲۰۱۸ خود را تایید کرد. این دادگاه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود: شهرت مسی به شباهتهای بصری و نوشتاری با شرکت ماسی به اصطلاح چربیده و آن را خنثی میکند؛ در واقع مسی شخصیتی مشهور در نزد عموم بوده که در تلویزیون دیده شده و به طور مداوم در رادیو و تلویزیون مورد بحث قرار میگیرد.