کرج - ایرنا - نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون روند توسعه زیرساخت های ورزشی در این استان راضی کننده نیست و این مهم ابتدا باید در اداره کل ورزش وجوانان استان البرز برنامه ریزی و پیگیری شود.

مهدی عسگری عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان البرز افزود:  ۲ مقوله ورزش و جوانان بسیار جدی است و ورزش  راهکاری اصولی برای رهایی جوانان از دام ناهنجاری و بزه های اجتماعی است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های ورزشی  به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان منطقه ضروری  است ضمن آنکه روند کند تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری کرج نگران کننده است.

وی تصریح کرد :  بسیاری از پروژه ها مانند خانه جوانان کرج و فردیس تعطیل شده یا به کندی پیش می روند.
عسگری گفت: نمایندگان استان البرز در خانه ملت آمادگی خود را برای حمایت از هر گونه ارتقاء زیرساخت ها و نیز رفع مشکلات باشگاه ها و هیات های ورزشی، اعلام می کنند.
وی این اقدامات را مقدمه ای بر موفقیت و سربلندی جوانان البرز دانست و افزود: تحولات مذکور نیازمند برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان می باشد که ضروری است این امر مورد توجه ویژه مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان قرار گیرد.
نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  بکارگیری مدیران بومی در دستگاه ها را از جمله راهکارهایی دانست که می تواند به تحول در امور بیانجامد.
وی خاطرنشان کرد: برپایی نشست های تخصصی با هیات های ورزشی و بررسی دقیق مسایل آنان، روند حل مشکلات را تسریع خواهد کرد.
عسگری، همچنین به ضرورت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در کنار توسعه ورزش همگانی اشاره و بیان کرد: اتخاذ تدابیر و سیاست هایی همچون مشارکت دادن بخش خصوصی و همکاری با صنایع بزرگ استان البرز برای جذب درآمد نیز از موضوعاتی است که اداره کل ورزش و جوانان استان باید در اولویت فعالیت های خود قرار دهد.
وی برنامه ریزی و ارایه راهبردهای علمی و عملی متناسب با واقعیت های ورزش قهرمان خیز استان البرز را لازمه رسیدن به جایگاه واقعی ورزش در این استان ارزیابی و اضافه کرد: ورزشکاران سازمان یافته و قهرمانان به نامی دراستان البرز حضور دارند که بخشی از آنها عضو تیم های ملی یا دارای مدال های کشوری و برون مرزی هستند؛ اما تاکنون برنامه ریزی مناسبی برای حفظ و ارتقای جایگاه آنها صورت نگرفته است.
عسگری با تاکید بر اینکه کیفیت نباید فدای کارهای ویترینی شود، برگزاری و میزبانی از مسابقات بین المللی و کشوری را منوط به دریافت خروجی مثبت و مناسب برای ورزش استان دانست.
وی افزود: توجه به هیات های ورزشی و حمایت هوشمندانه و عادلانه، توجه به مناطق کم برخوردار، سرانه ورزشی و توجه یکسان و عادلانه به سه حوزه جوانان، همگانی و قهرمانی از مهمترین نکاتی است که باید در دستور کار اداره کل قرار گیرد.