اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه بهداشت و درمان امروز در خط مقدم ایثار و از خودگذشتگی است و خالصانه و مخلصانه در میدان خدمت رساندن به مردم نقش آفرینی می کند.

آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی روز یکشنبه در آئین رونمایی از کالاهای پزشکی اهدایی خیران سلامت استان مرکزی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک افزود:  جامعه پزشکی استان مرکزی در مقابله با گسترش ویروس کرونا موفق عمل کرده و انتظار می‌رود، این خدمت رسانی‌ها با قوت تا پایان این بیماری منحوس ادامه داشته باشد و البته رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم هم یک اصل و ضرورت مهم محسوب می شود.
وی بیان کرد: تامین دارو و واکسن های مورد نیاز یک دغدغه مهم است و نیازمند عزم همگانی و اراده جمعی دارد و شرکت های دانش بنیان و مجموعه های توانمند علمی باید در این عرصه پیشتاز و پیشگام باشند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: اکنون در حوزه بیماری سرطان باید در حوزه پیشگیری و تشخیص به موقع جدی تر عمل کنیم چراکه اگر جدیت و به موقع در این خصوص عمل کنیم، به طور قطع کار ثمرات و برکات زیادی خواهد داشت و هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تربیت کادر درمانی متعهد، دلسوز، کارآمد و مجاهد یک نیاز حیاتی برای کشور محسوب می شود و این یک ضرورت مهم برای امید آفرینی در گام دوم انقلاب است که باید به آن توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مهمترین دغدغه مردم این استان است و وزارت بهداشت باید نگاه ویژه به این طرح داشته باشد چرا که با وجود ظرفیت‌های برجسته و پیشرفت‌های روزافزون کشور، نباید اکنون در ساخت یک بیمارستان مشکلی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه تاخیر در تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک هیچ توجیهی ندارد، ادامه داد: در ساخت بیمارستان و سایر کارهایی که پذیرفته شده باید دلسوزانه عمل شود چرا که همه در قبال بیت‌المال مسئول هستیم و هرگونه کوتاهی خیانت به خون شهدا و ملت ایران است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید بر سر منافع ملی کشور بازی در بیاوریم و پیمانکاران و افرادی که مسئولیت قبول می‌کنند باید در ابتدا شایستگی لازم را داشته باشند و نباید پیمانکار یا شخصی که کار بلد نیست کار را قبول کند چراکه یک خیانت آشکار است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بیمارستان ولیعصر اراک باید قطب بزرگ بهداشت و درمان غرب کشور باشد و هیچ کس نباید دلیلی برای توقف این پروژه مهم داشته باشد و وزارت بهداشت هم باید در ساخت بیمارستان تدبیرهای صحیح‌تر و دقیق‌تری داشته باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بیمارستان آیت الله خوانساری نمونه یک اقدام جهادی و به کارگیری مدیریت صحیح و انقلابی است که با کمک و مشارکت خیرین و مردم بهترین خدمات را ارائه می کند و امروز باید الگویی برای سایر کارها باشد.

در این آیین از کالاهای پزشکی اهدایی خیران سلامت استان مرکزی شامل ویلچر، تخت، دستگاه تنفسی، وسایل شست و شو و نظیر آن رونمایی شد.
۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.