تهران- ایرنا- نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آنلاین ورزش‌های زورخانه‌ای به مناسبت روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) با شعار «یک دنیا، یک رویا با صلح» با شرکت ۱۱ کشور خارجی و با محوریت ایران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این رقابت‌ها امروز یکشنبه با اجرای برنامه تیم ملی ورزش زورخانه‌ای ایران در زورخانه شهدای شهرک نفت تهران آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین‌المللی زورخانه ای، کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک، نصیری نایب رییس فدراسیون کشتی پهلوانی زورخانه‌ای، علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی و سایر مسوولان حضور داشتند.

تیم ایران نیز با هدف ترویج روح پهلوانی و گسترش جوانمردی از حضور در رنکینگ انصراف داد تا جوایز مسابقات بین کشورهای خارجی توزیع شود. تیم ملی ایران تنها در مراسم افتتاحیه مسابقات برنامه خود را به نمایش گذاشت که در رنکینگ مسابقات محاسبه نمی‌شود.

این رقابتها با ابتکار فدراسیون بین‌المللی به جهت ترویج فرهنگ جوانمردی، بشر دوستی و عدالت خواهی «جام صلح و دوستی» در روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) برگزار خواهد شد.

این مسابقات با شرکت نمایندگان کشورها از قاره‌های مختلف در آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای در روزهای ۳۱و ۳۰ شهریور برگزار می‌گردد.

تیم‌های کره‌جنوبی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق، اوگاندا، کنیا، تاجیکستان، پاکستان، بنگلادش، تانزانیا و ایتالیا در این مسابقات حضور خواهند داشتند. مسابقات در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان برنامه خود را به صورت آنلاین در کشورهای خود اجرا و داوران کشورمان بر کار آنان نظارت دارند.