بغداد - ایرنا - «کمیته اطلاع رسانی امنیتی» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپاد ارتش ترکیه یک خودرو حامل عناصر گروه «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) را در منطقه «سنجار» عراق هدف گرفت.

به گزارش ایرنا در بیانیه این مرکز آمده است که دیشب (یکشنبه شب) یک پهپاد ارتش ترکیه خودرو حامل سه عنصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) را هدف قرار داده است.
این حمله در نزدیکی «مزار شرف الدین» از رهبران دینی فرقه ایزدی در شهرستان سنجار در استان «نینوا» در شمال عراق روی داده است.
این در حالی است که رسانه‌های عراقی یکشنبه شب از انفجار خودرو بمب‌گذاری شده پیش از رسیدن به مزار شرف‌الدین شخصیت مقدس نزد ایزدی‌های سنجار خبر داده بودند.
شبکه خبری «روداو» اقلیم کردستان عراق در این باره گزارش داد، این انفجار حوالی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی روی داده و یک خودرو منفجر شده است.
این شبکه خبری به جزییات و خسارت‌ احتمالی این انفجار اشاره‌ نکرده بود.
مزار شیخ شرف الدین، پس از «معبد لالش» دومین مکان مقدس نزد فرقه ایزدی‌ها در عراق است.
۲۱ مرداد گذشته نیز در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی در منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.
آنکارا حمله به شمال عراق را با نام عملیات «پنجه بیر» از اواخر خرداد در منطقه «هفتنین» شمال عراق علیه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) آغاز کرده است.
دولت عراق و برخی کشورهای عربی و فرانسه در این مدت حملات ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند و خواستار توقف عملیات آنکارا شدند، اما با وجود این واکنش‌ها، حملات ترکیه به خاک این کشور از زمین و هوا همچنان ادامه دارد.
ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه است.
ترکیه و گروه پ.ک.ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.