اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۳۶ هزار کارمند این استان با مشارکت در طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» حامی کودکان بی‌بضاعت شدند.

«مجید مومنی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارمندان رسمی و غیر رسمی استان در قالب طرح ایتام و محسنین در حمایت از فرزندان کمیته امداد مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی در کمک به ایتام و کودکان نیازمند به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۲ هزار کودک یتیم و پنج هزار خانوار محسنین در استان شناسایی شده که در مرحله اول قرار است کارمندان از کودکان بی‌بضاعت حمایت کنند و در گام‌های بعدی سایر خانوارهای نیازمند از مزایای کمک مالی آنان بهره‌مند شوند.

مومنی افزود: هدف از این طرح بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی در کمک به ایتام و کودکان نیازمند(فرزندان طرح محسنین)، ترویج فرهنگ یتیم نوازی در سطح جامعه و به ویژه جامعه نیکوکار کارمندان و با تأکید بر حفظ کرامت و عزت خانواده های ایتام تعریف شده که با وجود نوپابودن با موفقیت همراه بوده است.

وی اظهار داشت: کارمندان و خیران می‌توانند از طریق سامانه اکرام ekram.emdad.ir حمایت از یک و یا چند فرزند را عهده‌دار شوند و همچنین می‌توانند به صورت حضوری و یا تلفنی نیز با این فرزندان در ارتباط باشند و تمامی کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب این کودکان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: میانگین پرداختی کمیته امداد امام خمینی(ره) به هر یک از کودکان یتیم تحت پوشش در ماه ۴۴۰ هزار تومان و برای کودکان زیر پوشش طرح محسنین ۱۹۰ هزار تومان است.
مومنی افزود: یک‌هزار و ۹۰۴ یتیم و ۴ هزار و ۳۰۳ فرزند محسنین در استان مرکزی وجود دارند. 

۸۸ هزار و۷۷۶ نفر در قالب ۵۰ هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.