مهاباد- ایرنا- گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی مهاباد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز، پنجشنبه غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا، حاضران در این آیین معنوی پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرده و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای این شهرستان را گرامی داشتند.  

نمایده ولی فقیه در سپاه مهاباد در این آیین اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا امنیت، آسایش و رفاه موجود کشور را قدر بشناسیم و با سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان مجاهدت‌های آنان را ارج بنهیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی سیدنظری افزود: حفظ هویت مهمترین دغدغه هر اجتماع است و مردم شریف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از مال، جان و عزیزان خود گذشتند و سخت‌ترین سال‌ها را پشت سرگذاشتند تا هویت ملی‌مان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا ایران اسلامی را با امام (ره)، انقلاب و ایستادگی جانانه در برابر هجوم همه‌جانبه و ناجوانمردانه دشمنان می‌شناسد، اضافه کرد: احیای هویت ملی، انسجام اجتماعی، خوداتکایی و خودباوری از آثار دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با ۱۲ هزار شهید سرافزار بومی در دوران دفاع مقدس، یکی از ارکان اصلی پیروزی در جنگ تحمیلی به شمار می‌آید.

مهاباد ۷۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است؛ ۱۲۴ ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می‌شود.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.