اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از انعقاد قرارداد پلتفرم بین‌المللی نمایشگاه مجازی با هدف معرفی محصولات تولیدکنندگان این خطه در گستره‌ای جهانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن قاضی عسگر روز پنجشنبه در جلسه  "طرح عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت کارآفرین اصفهان در فرابورس" در تالار سیتی سنتر این کلانشهر افزود: تمامی فعالان بخش خصوصی می‌توانند با استفاده از پلتفرم مذکور یا با عرضه محصولات و جذب بازارهای جدید در دیگر کشورها درآمدزایی بیشتر را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه استفاده از امکان یاد شده، تبلیغات و به اصطلاح دیده شدن در سطح جهانی را به همراه دارد خاطرنشان کرد: این امر در راستای توسعه بازرگانی و تجارت نقش شایانی ایفا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه صادرات و ارزآوری از اولویت‌های استان اصفهان محسوب می‌شود تصریح کرد: یکی از ارکان تحقق این مهم سرمایه گذاری صحیح از یک سو و رفع موانع فروش محصولات بخصوص به خارج از ایران است.

قاضی عسگر به گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اصفهان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط جلساتی با موسسه فرهنگی اِکو برگزار شده تا شاهد توسعه گردشگری فرهنگی و هنری و در کنار آن رونق در صنعت صنایع دستی باشیم.

وی درباره شیوع ویروس کرونا از سال قبل و ضربه‌ وارده به گردشگری و صنایع دستی اظهارداشت: برای جبران ضرر ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ درصدد برگزار نمایشگاه‌های صنایع دستی در دیگر کشورها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تاکید کرد: تلاش‌ها برای احیا و رونق دوباره گردشگری نیازمند اقدامات متداوم و زیربنایی است تا به تدریج اثرات آسیب‌های مالی و اقتصادی کمرنگ شود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستا است و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

همچنین در کنار بیش از ۶۰۰ باب خانه تاریخی این استان دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.

نشست "طرح عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت کارآفرین اصفهان در فرابورس" با هدف بررسی موانع و چالش‌های این بخش با حضور فعالان بخش خصوصی و معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس ایران در تالار سیتی سنتر این کلانشهر برگزار شد.