ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تراکم پایین تعداد دانش آموز در کلاس‌های مدارس استثنایی، رعایت پروتکل های بهداشتی در این مدارس را به نحو مطلوبی محقق کرده‌ است.

سیدجواد حسینی روز یکشنبه در بازدید از مدارس آموزش و پرورش استثنایی ارومیه با بیان اینکه اولویت نخست آموزش و پرورش، آموزش حضوری است، بیان کرد: در شرایط کرونایی آموزش مجازی در بستر برنامه شاد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه انعطاف در برنامه های آموزشی مدارس متناسب با شرایط موجود ضروری است، افزود: آموزش و پرورش استثنایی، تداوم آموزش در شرایط کرونایی را به ۲ شکل حضوری و غیر حضوری دنبال می‌کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: نهضت توان افزایی دانش‌آموزان استثنایی با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی در حال راه اندازی است.

وی بیان کرد: این نهضت با تامین اعتبار از سوی بنیاد برکت و خیّران، دانش آموزان استثنایی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می‌دهد.

حسینی با اشاره به رعایت مطلوب پروتکل های بهداشتی در مدارس استثنایی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۸ عنوان محتوای آموزشی ویژه مدارس استثنایی تهیه و در اختیار معلمان این مدارس قرار می‌گیرد.

وی افزود: پارسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی اختصاص یافت و امسال این رقم به بیش از ۶۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا در استان آذربایجان‌غربی ۶۲۰ هزار دانش اموز مشغول به تحصیلند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۹۸ دانش آموز در مدارس استثنایی مشغول تحصیل می‌باشند.

به علت شیوع بیماری کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ آموزش در بستر شبکه اینترنتی شاد جزو برنامه های اموزش و پرورش کشور قرار دارد.