تهران-ایرنا-دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حضور مردم در انتخابات منجر به افزایش قدرت ملی و تضمینی برای صیانت از استقلال کشور و رفاه مردم است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیاندر پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به بیانات بسیار مهم و تحلیل جامع رهبر معظم انقلاب درباره سال‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: ملت ما این واقعیت‌ها را می‌شناسد و با تبعیت از نظرات ارزشمند ایشان در تبیین و تشریح و بزرگداشت همه دستاوردهای دفاع مقدس خواهد کوشید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: ولی امر مسلمین به علل پذیرش قطعنامه از طرف امام (ره)، هوشمندانه اشاره کردند و آن را از روی خردگرایی و رفتار عقلایی دانستند که به حق چنین بود.

بادامچیان ادامه داد: امام خمینی (ره) نبرد را از میدان نظامی به حقوقی و سایر جبهه‌های سیاسی - اجتماعی منتقل کردند و در نهایت امام بزرگوار از نتایج این جنگ حقوقی اظهار رضایت کردند.

وی تصریح کرد: تذکر مقام معظم رهبری درباره مقابله با تحریف وقایع دفاع مقدس و لزوم بیان واقعیت‌ها و حقایق، مسوولیت سنگینی برای صاحبان قلم و هنر ایجاد می‌کند.

بادامچیان در ادامه ضمن قدردانی از برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: به‌رغم مشکلات ناشی از کرونا، ملت ما در هفته دفاع مقدس به شایستگی یاد و خاطره شهدا و رزمندگان و پشت جبهه ای‌ها را گرامی داشت و از خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به سهم خود از همه ادامه دهندگان راه شهدا و آنهایی که این ایام‌الله را گرامی می‌دارند، به ویژه از یاران حزب موتلفه اسلامی در سراسر کشور تجلیل و تشکر داریم.

بادامچیان در ادامه به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: انتخابات صحنه ای است که تشکل‌ها، جریان‌ها و اشخاص خود را به ملت عرضه می‌کنند تا مردم کسانی را که برای اداره امور کشور مفید بدانند انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه فرار از این میدان نشانه ضعف و بی اعتنایی در بین ملت است، افزود: در ماه‌های گذشته بسیاری از اصلاح‌طلبان، اظهارات متفاوتی مبنی بر اینکه در انتخابات شرکت نمی‌کنند و بهانه هایی را تکرار می‌کردند، داشتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در هفته های قبل به آنها توصیه کردم در انتخابات آینده شرکت کنند و گرنه زندگی سیاسی آنها به پایان می‌رسد و به موزه تاریخ می‌روند، گفت: اکنون برخی از چهره های اصلاح طلب شرکت در انتخابات را یک ضرورت برای اصلاح‌طلبان دانسته اند.

بادامچیان گفت: مردم در انتخابات آینده به کسانی رای خواهند داد که این امید و اعتماد را داشته باشند که مشکلات آنها و کشور را حل کرده و رونق اقتصادی را با پاکی و سلامت مالی ایجاد کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: مردم در انتخابات شرکت می‌کنند تا نتیجه انتخابات منجر به افزایش قدرت ملی و تضمینی برای صیانت از استقلال کشور و رفاه مردم باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله ملت در انتخابات آینده به طور گسترده شرکت می‌کنند تا با انتخاب رجایی گونه‌ها، دولت کریمه اسلامی را شکل دهند و تمدن نوین اسلامی پایه‌ریزی شود.

بادامچیان در ادامه درباره انتخابات آمریکا نیز گفت: تحولات جهانی به گونه ای است که آمریکا و اروپا چاره‌ای جز اتخاذ سیاست‌های جدید ندارند و برای نجات از مشکلات سنگینی که گریبانگیر آنهاست باید تصمیمات جدی بگیرند.

وی افزود: ترامپ و بایدن هیچ کدام نمی‌توانند آمریکا را اداره کنند و ملت آمریکا این دولتمردان را نمی‌خواهند. آنها وارد ناسزا گویی به هم و تخریب یکدیگر شده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این اظهار نظر بایدن که گفته " ترامپ برای سیاره ما یک تهدید است" گفت: این همان است که در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این مسوولیت رسیده است و این هیات حاکمه آمریکا است که در قرن گذشته برای همه ملت‌های آزادی‌خواه تهدید بوده و بیش از آن برای مردم و کشور آمریکا تهدیدی ویرانگر است.

وی گفت: آمریکایی‌ها باید فکری نو برای نجات خودشان و کشورشان طراحی کنند.

دبیر کل موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به سوالی درباره معرفی وزیر پیشنهادی صمت گفت: اختیار به عهده نمایندگان محترم مجلس است که در این باره مدبرانه عمل نمایند تا شاید این وزارتخانه مهم و موثر در امور اقتصادی و معیشت مردم سر و سامانی بیابد.

بادامچیان همچنین درباره واکنش آلمان، انگلیس و فرانسه درباره دو تابعیتی‌ها گفت: مسوولیت و اختیار اداره امور کشورها و از جمله تابعیت هر کشور به عهده حکومت آنهاست و دخالت دیگر کشورها خلاف موازین حقوقی و بین‌المللی است و ملت و کشور ایران دخالت بی مبنای اروپایی ها که دخالت در امور داخلی ایران است را نمی‌پذیرند و طبق قوانین ایران با آنها رفتار می کند.

وی در پایان ضمن مسالت قبولی عبادات و عزاداری‌ها از ملت خواست در مراسم اربعین نکات مهم و بهداشتی را مدنظر قرار دهند.