به گزارش روز یکشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» درباره تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد، توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.
وی در نشست بررسی فنی سامانه جامع روابط کار، افزود: هدف از ایجاد سامانه جامع روابط کار ارائه خدمات الکترونیکی با سرعت، شفافیت و سلامت بیشتر در راستای سیاستهای وزارت تعاون در اجرای دولت الکترونیک است.
معاون روابط کار وزارت تعاون گفت: تداوم این خدمات را بدون بازگشت به روشهای سنتی، با اصلاح نواقص احتمالی و بهبود مستمر آن ادامه میدهیم.
وی افزود: با همراهی همکاران ستادی و اجرایی برای ارتقای این خدمت، زیرساختهای این سامانه نیز ترمیمخواهد شد.
شاکرمی یادآورشد: با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات وزارت تعاون، این سامانه نوپا که به طور طبیعی همراه با اشکالات جزئی است، تقویت خواهد شد.
وی افزود: در توسعه مراکز ثبت نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان در تلاش هستیم به غیر از پیشخوان و با همکاری بانک رفاه از ظرفیت شعبات این بانک در سراسر کشور استفاده کنیم.
معاون روابط کار وزارت تعاون بر ضرورت اطلاع رسانی درباره سامانه جامع روابط کار تاکید کرد و افزود: همه مدیران اجرایی باید فرایند این سامانه را برای جامعه هدف تشریح کنند.
به گزارش ایرنا، سامانه جامع روابط کاربا هدف ثبت الکترونیکی قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما در مرداد ۱۳۹۶ تصویب شد و از ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرد.
این سامانه جامع بوده و دارای سطوح کاربردی مختلف در حیطه درون سازمانی و ارباب رجوع است.