پکن- ایرنا- گزارش ها حاکی است همزمان با تلاش ها برای از سرگیری مشاغل و خطوط تولید بعد از شیوع کرونا در چین، این کشور با شتابی قوی در مسیر توسعه صنعت فرهنگ به دو شیوه آفلاین و آنلاین حرکت می کند.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، داده های ارائه شده از سوی اداره فرهنگ و گردشگری این کشور نشان می دهد در یک هفته گذشته، در مجموع هزار و ۱۶۲ سالن تئاتر که برابر با ۵۳ درصد از سالن های نمایش موجود در کل کشور چین است، بازگشایی شده اند.

از طرف دیگر، بیش از ۶۷ درصد از کافی نت ها و بیش از ۹۴ درصد از مکان های عمومی که در آنجا برنامه های فرهنگی مانند آواز خوانی و سرود برگزار می شود نیز در سراسر چین فعالیت خود را از سر گرفته اند.

بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ مکان تفریحی در چین نیز بازگشایی شده که این تعداد معادل تقریبا ۳۳ درصد از کل مکان های تفریحی موجود در سراسر چین است.

صنعت فرهنگ چین در فضای اینترنت نیز شاهد رشد درآمد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است‌ درآمدهای حاصل از اجراهای آنلاین و موزیک های اینترنتی در چین به ترتیب به بیش از ۳۴ و ۱۸ درصد درآمد ثبت شده در سال گذشته میلادی رسیده اند.

این گزارش در حالی است که سینماهای چین در مناطق با ریسک پایین شیوع کرونا از ۲۸ تیر به صورت مرحله‌ای بازگشایی شده اند.

از ۴ بهمن ۱۳۹۸ به مدت ۱۸۰ روز، اکران فیلم در سینماهای چین به حالت تعلیق درآمده بود.

سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) میزان فروش فیلم های سینمایی در چین به ۶۴ میلیارد و ۲۶۶ میلیون یوان (هر دلار آمریکا ۶.۹ یوان) رسید که در مقایسه با سال پیش از آن ۵.۴ درصد افزایش نشان می دهد همچنین آمار تماشای فیلم در سال گذشته میلادی به یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون رسیده است که حد نصاب جدیدی به حساب می آید.

اداره ملی سینمای چین گزارش کرد میزان فروش فیلم سینمایی تولید داخل در سال گذشته با ۸.۶۵ درصد رشد به ۴۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون یوان رسید که ۶۴.۰۷ درصد کل میزان فروش را شامل می شود.

مرکز ملی سینمای چین آورده است همچنین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۹ هزار و ۷۰۸ پرده سینمایی جدید راه اندازی شده است بدین ترتیب تعداد پرده های سینما در سراسر چین به ۶۹ هزار و ۷۸۷ رسیده است.