بندرعباس - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: طرح ملی نذر آب۳ در تاریخ نهم و دهم مهر در شهرستان های حاجی آباد و بندرلنگه اجرا می‌شود.

مختار سلحشور روز سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به آسیب پذیر و با رویکرد سلامت محور (با پیوست ویروس کرونا)، معیشت محور و تامین آب شرب سالم برنامه ریزی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: طرح ملی نذر آب با بهره‌گیری از توان سازمان های مردم نهاد و خیران نسبت به تامین زیرساخت های پروژه های عمرانی اعم از لوله کشی ، تامین آب سالم با توجه به تنش‌های آبی موجود از طریق تامین تانکرهای آب، احیاء منابع آب چاه‌های موجود در منطقه و مرتفع نمودن بخشی از مشکلات مردم محروم روستایی و ترویج فرهنگ خیریه و داوطلبانه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح ملی نذر آب سه همانند ۲ سال گذشته در سطح استان هرمزگان با حضور استان های معین در مناطق محروم و بحرانی متاثر از خشکسالی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد: پس از ارزیابی و نیاز سنجی در سطح استان دو روستای طاشکوئیه از توابع شهرستان حاجی آباد و روستای دوآب از توابع شهرستان بندرلنگه که دچار بحران و خشکسالی شده بودند انتخاب و مقرر شد توسط جمعیت هلال احمر استان‌های بوشهر و فارس پوشش داده شوند.

سلحشور ادامه داد: در این طرح بسته های حمایتی در زمینه‌های بهداشتی، غذایی و نوشت‌افزار ویژه خانوارهای کم برخوردار، راه‌اندازی کاروان سلامت، اهدای منبع آب و تامین لوله مورد نیاز برای انتقال آب شرب به خانوارهای ساکن در روستاها در اختیار بهره‌وران قرار خواهد گرفت.