کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد کرمانشاه از برگزاری اولین دوره آموزشی آشنایی با الزامات حلال ( استاندارد ملی ۱۲ هزار ) خبر داد و گفت: در این دوره مدیران کنترل کیفیت ۳۰ واحد تولدی استان برای دریافت «پروانه حلال» آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

محمودرضا نیازی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تنها مرجع صدور نشان حلال به موجب قانون، سازمان ملی استاندارد است و حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی بین کشورهای اسلامی و غیراسلامی است.
وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی موضوعاتی از جمله فاکتورهای تعیین کننده حلال، توصیف پارامترهای تاثیرگذار در حلیت مواد اولیه، مواد افزودنی، مواد بسته بندی در طول زنجیره غذایی ، فرآیند تولید و همچنین مراحل اعطای نشان حلال، نحوه تکمیل و بارگذاری مستندات به مخاطبین آموزش داده شد.
نیازی یادآور شد: رعایت انطباق و نحوه تولید و عرضه محصولات غذایی با قوانین شرع به توسعه فرهنگ غذای پاک و همچنین ارتقا جایگاه کشورمان در زمینه تجارت محصولات حلال کمک و از سوی دیگر با توجه به مرزی بودن استان، این امر مهم باعث توسعه صادرات استان و پیوستن به بازار جهانی محصولات حلال می شود که سود و اشتغال خوبی را برای استان در پی خواهد داشت.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: دامنه صدور پروانه نشان حلال به محصولات غذایی محدود نمی شود و بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله آرایشی- بهداشتی، محصولات خام کشاورزی و دارویی می توانند این نشان را دریافت کنند.