بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و بر این اساس سمت و سوی توسعه و آبادانی استان باید از روستاها و عشایر آغاز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از ۶ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی محرومان و پنج هزار و ۷۷۵ طرح اشتغال نیازمندان کشور در روستای عزیز آباد مانه و سملقان، افزود: از سال پیش که ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را در قالب طرح های مختلف در استان برنامه ریزی و آغاز کردیم تاکنون ۹ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و دهیاری ها برای بازسازی و اجرای طرح هادی در ۶۶ روستای استان که از مقوله رانش زمین آسیب دیده اند، هزینه شده است.
شجاعی تصریح کرد : ۱۲۵ کیلومتر از معابر روستایی استان آسفالت شده و ۷۰۲ طرح اشتغالزایی توسط دهیاری ها تعریف و به تهران ارسال شده که ۵۰ درصد آنها تایید و اجرایی شده است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین استان ما در بحث نفوذ بیمه روستایی و عشایری رتبه ۴ کشور را کسب کرده و از نظر مقاوم سازی منازل روستایی ۵۹ درصد امور انجام شده است.  

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد در نواحی روستایی سکونت دارند.