مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: دهمین مرکز نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ کار نیک و کمک به نیازمندان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

حسین خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز در راستای سیاست‌های جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) در تقویت و افزایش مراکز نیکوکاری و به نیت خدمات رسانی بیشتر و سریع‌تر به نیازمندان و مددجویان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز نیکوکاری در سطح شهر مهاباد فعال هستند، اضافه کرد: راه‌اندازی ۶ مرکز نیکوکاری دیگر نیز با اولویت دهستان‌های سطح شهرستان تا پایان سال در دستور کار کار کمیته امداد قرار دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ میلیارد ریال کمک و صدقه از شهروندان دریافت شده که از این میزان ۲۲ میلیارد ریال توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

خضری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مبالغ جمع‌آوری شده به صورت نقدی و مابقی به صورت کالایی است، بیان کرد: هدف از توسعه مراکز نیکوکاری انجام امری خداپسندانه برای جذب و هدایت کمک‌های مردمی در رسیدگی به رفع مشکلات نیازمندان است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در این مراکز اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری‌ شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

هم‌اکنون ۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۶۵۶ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.