تهران- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده ستاد راهیان نور کشور گفت: وظیفه امروز ما در قبال ۸ سال دفاع مقدس ترویج تفکر جبهه، جنگ و شهادت است، گفت: دشمن از ترویج این تفکر بسیار واهمه دارد.

اصحاب کریمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: این نمایشگاه گوشه ای از یاد و خاطره شهدای جنگ ۸ سال دفاع مقدس است و توان قدرت نظامی ما را نشان می دهد، در ۸ سال دفاع مقدس به دنیا اثبات کردیم می توانیم با دست خالی مقابل استکبار و قدرت های جهانی مقابل آمریکا و اسراییل و انگلیس بایستیم و امروز بعد از چهل سال این نمایشگاه به این عظمت برپا شده است.

کریمی یادآور شد: وظیفه ای که امروز پس از ۴۰ سال از دفاع مقدس بر گردن ما است، ترویج تفکر جبهه، جنگ و شهادت است. دشمن از این تفکر بسیار واهمه دارد، همان طور که در چهره مقاومت این صحنه را می بینیم، باید این تفکر را ترویج دهیم و آن هم به واسطه برپایی این نمایشگاه ها می شود.

برگزاری راهیان نور با رعایت پروتکل های بهداشتی تا پایان امسال

وی در خصوص فعالیت های راهیان نور در دوران کرونا نیز افزود: از سال گذشته باتوجه به شیوع کرونا در کشور و بر اساس پروتکل های بهداشتی نتوانستیم اردوهای راهیان نور را برگزار کنیم و بیشتر در فضای مجازی تلاش کردیم.

کریمی بیان کرد: در ۸ ماه گذشته بیشتر کارهای انجام شده در راهیان نور در زمینه پشتیبانی و بازسازی یادمان هایی در خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی بوده است، بنا داریم امسال اگر این ویروس از بین نرفت، با رعایت پروتکل های بهداشتی، راهیان نور را دایر کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد راهیان نور افزود: زیارت مناطق راهیان نور به صورت مجازی از جمله کارهایی است که به واسطه شیوع کرونا طراحی شد و روزانه بازدید بالایی دارد. در فضای مجازی کتاب هایی در خصوص هشت سال دفاع مقدس، جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری یادواره در حال ارایه است و کاربران از آن استفاده می کنند.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر در استان خوزستان حدود ۹ یادمان، استان ایلام ۳ یادمان، کرمانشاه، کردستان، شمال غرب و آذربایجان غربی داریم. زیارت همه یادمان های راهیان نور به صورت مجازی دایر است.