سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید پسته استان به شمار می‌رود لذا توسعه صنایع فرآوری نیاز اساسی پسته‌کاران این خطه است.

ابراهیم رودسرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان خوشاب با برخورداری از ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته رتبه دوم استان را از نظر سطح زیرکشت این محصول دارد.
وی ادامه داد: ۱۷ واحد فرآوری پسته در شهرستان خوشاب فعالیت دارند که با توجه به سطح زیر کشت پسته توسعه واحدهای فرآوری آن احساس می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: ورود سرمایه گذاران برای احداث واحدهای فرآوری در بخش‌های بسته بندی محصول پسته، بخش های تجاری و  بازرگانی و تولید کودهای بیولوژیک ضروری است.
وی افزود: باغداران خوشاب امسال ۲۸ هزار تن پسته تر از هفت هزار و ۲۰۰ هکتار باغ بارور این شهرستان برداشت کردند.

رودسرابی ادامه داد: بارندگی فراوان و شرایط مناسب آب و هوایی امسال افزایش عملکرد در واحد سطح را به همراه داشت بطوریکه در هر هکتار از باغ‌های پسته خوشاب حدود چهار تن محصول تولید شد.
وی گفت: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.
شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و دو رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.
سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.