تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: در صورت برگزاری پیکارهای جهانی فرصتی برای انتخابی تیم ملی نخواهیم داشت و لیگ در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش ایرنا، محسن کاوه روز پنجشنبه در حاشیه دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از حدود هفت ماه کشتی دوباره به خانه‌ها رفت و شور و نشاطی به جامعه کشتی آمد که نشان داد کشتی هنوز زنده است.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: هرچه مسابقات جلوتر برود بهتر می‌شود. مهم این است که فدراسیون و سازمان لیگ خیلی دنبال این موضوع بودند که لیگ حتما برگزار شود. خوشبختانه در این مسابقات جوانانی به بدنه کشتی اضافه شدند که می‌توانند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی ادامه داد:  سال گذشته مسابقات رفت و برگشت بود و اما امسال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و با توافق با ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش مقرر شد که مسابقات در تهران به صورت متمرکز برگزار شود. باید از وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا در ورزش تشکر کنیم.

کاوه همچنین یاد آور شد:  ۱۴ مهر قرار است اتحادیه جهانی کشتی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی جوانان و بزرگسالان تصمیم‌گیری کنند.

وی گفت: با این حال اگر تصمیم به برگزاری مسابقات جهانی گرفته شود فرصت کمی برای آماده‌سازی تیم ملی خواهیم داشت و در این شرایط نمی‌توانیم انتخابی تیم ملی را داشته باشیم و لیگ می‌تواند برای شناخت مدعیان و انتخاب نفرات کمک کند.

رضایی: مسابقه حساسی با استقلال داریم

علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بعد بعد از شکست ۱۰ بر صفر تیمش مقابل تیم شرکت سهامی فرش ایران در اولین مسابقه دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد در مورد اینکه چرا تیمش را از کنار تشک کوچ نکرد؟ گفت: دوستانِ دیگر هستند، من هم احساس کردم این بالا بهتر می توانم کشتی را ببینم. حالا کشتی بعدازظهر با استقلال که حساس‌تر است، شاید کنار تیم باشم. ضمن اینکه طبق پروتکل‌های بهداشتی، یک مربی بیشتر نمی تواند کنار تیم باشد.

وی درمورد مسابقه حساس عصر امروز دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و استقلال تهران تصریح کرد: مسابقه قشنگی خواهد بود که امیدوارم کم حاشیه باشد و شاهد کشتی‌های خوبی باشیم.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تدوین پروتکل‌های ویژه برای برگزاری لیگ برتر تاکید کرد: با شرایطی غیر از این نمی‌شد مسابقات را برگزار کرد. باید با رعایت کامل پروتکل‌ها میزان آسیب را به حداقل رساند. امیدوارم این کار تداوم داشته باشد و البته در دور برگشت یا کرونا نباشد و یا کمتر شده باشد.

مسابقات دور رفت گروه الف بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) از صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است و فرداشب به پایان می رسد.

در نخستین دیدار برگزار شده تیم دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل تیم شرکت سهامی فرش ایران به پیروزی رسید.
**نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:
دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰- شرکت سهامی فرش ایران صفر
۵۷ کیلوگرم: عرفان آئینی، برنده ۱۰- میلاد نادری صفر
۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی، برنده ۱۲- احسان رنجبر ۲
۶۵ کیلوگرم: پیمان بیابانی، برنده ۱۰- اسماعیل ناظریان صفر
۷۰ کیلوگرم: مجتبی عموزاد خلیلی، برنده ۱۲- حسین رنجبر ۱
۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور، برنده ۱۰ – محمد محولاتی صفر
۷۹ کیلوگرم: مرتضی میرزایی، برنده ۱۲- آرش محمدی صفر
۸۶ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور، برنده ۱۰- امیررضا مجاوری صفر
۹۲ کیلوگرم: حسین جلالی نژاد، برنده ۱۲- دانیال خرمی صفر
۹۷ کیلوگرم: میثم عبدی، برنده ۱۲- پوریا قدرتی ۱
۱۲۵ کیلوگرم: سجاد عزیزی، برنده ۱۰- محمدرضا حسین پور صفر