شهرکرد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: نماز جمعه این هفته یازدهم مهرماه در استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسن صمدزاده روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در این مقطع زمانی که استان بیشترین آمار بیماران کرونایی را در این چند ماه اخیر تجربه کرده است، ستاد ملی کرونا تصمیم بر اجرای محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان‌های با وضعیت قرمز اعمال کرده است که بر این اساس نماز جمعه  همه شهرها و مرکز استان، برگزار نمی‌شود

وی از همه مردم استان خواست، جهت سلامتی خود و اطرافیانشان خود را ملزم به رعایت قوانین ستاد کرونا در رعایت موارد بهداشتی  کنند و  به تذکر متخصصان این امر در تقویت جسم خود، جهت پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری توجه فرمایند و برای دفع این بلا  از دعا و تضرع در درگاه الهی غافل نگردند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ شهر چهارمحال و بختیاری، امام جمعه دارد.

براساس اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون بیشترین اوج شیوع این ویروس در روزهای اخیز گزارش شده است که نگزان کننده است.

تعداد فوتی‌های استان بر اساس ابتلا به کرونا تاکنون ۲۷۳ نفر و تعداد بیماران با شرایط وخیم ۳۶ نفر است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضیعت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.