استان ها – ایرنا - امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به طرح و نقشه های استکبار جهانی برای این روزهای کشور، بیان کردند : یکی از این طرح‌ها جنگ اقتصادی بوده که برنامه استکبار جهانی اول جنگ روانی، جنگ اقتصادی و سپس جلوگیری از پیشرفت علمی کشور بوده است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز یازدهم مهر ماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ مهر آغاز هفته نیروی انتظامی گفتند : نیروی انتظامی شهدای بسیاری برای ایجاد امنیت تقدیم جمهوری اسلامی کرده و مردم همواره قدردان آنها هستند.

آنان همچنین با اشاره  اختلاف بین کشورهای ارمنستان و آذربایجان گفتند : جمهوری اسلامی ایران به دنبال حل جنگ بین آذربایجان و ارمنستان بوده و معتقد است فقط مذاکره بین ۲ کشور می‌تواند به این درگیری پایان دهد.

نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان که بر سر مالکیت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ دچار اختلاف هستند، بامداد یکشنبه ششم مهرماه سال جاری در مرزهای مشترک به روی یکدیگر آتش گشودند و هریک دیگری را آغاز کننده این حملات معرفی کردند.

جمهوری اسلامی ایران با دعوت دو طرف منازعه به خویشتنداری و پرهیز از جنگ، آمادگی خود را برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها به منظور برقراری آتش بس، آغاز گفت‌وگو و استقرار صلح و آرامش  به باکو و ایروان اعلام کرده است.

خطیببان نماز جمعه سراسر کشور همچنین در آستانه اربعین حسینی افزودند: با توجه به شیوع کووید ۱۹ ، همه باید به توصیه های رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی کرونا در این خصوص عمل کرده و در عین حال نباید عشق و ارادت خودمان را نسبت به اباعبدالله الحسین علیه السلام که موجب بقای تشییع است، قطع کنیم.

جنگ کنونی اقتصادی و روانی است

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: جنگی که امروز استکبار علیه ایران آغاز کرده اقتصادی و روانی و سخت تر از جنگ نظامی است.

حجت الاسلام قنبر درویشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برای موفقیت در این نبرد سخت باید تقوا پیشه کرد، تقوای الهی به اندازه ای مهم است که خداوند در قرآن می فرماید هر پیغمبری که فرستادیم به تقوا توصیه کردیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که صدام  با حمیات دشمنان به ایران حمله کرد، نیروها و ادوات دشمن و کمکهای دنیای استکبار به آن قابل مشاهده بود اما در نبرد اقتصادی و روانی شرایط به نحو دیگری است.

استکبار در سه جبهه با ایران در حال جنگ است

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه استکبار در سه جبهه با ایران در حال جنگ است، گفت: ستیز استکبار با کشورمان در سه جبهه جنگ روانی، اقتصادی و مقابله با پیشرفت کشورمان است.

آیت الله مصطفی علما گفت: به فرموده رهبر انقلاب، جنگ استکبار با کشورمان در سه جبهه خلاصه می شود؛ نخست جنگ روانی که نگذارند ایران اسلامی هیچ وقت آرامش داشته باشند، دوم جنگ اقتصادی که کشورمان امروز به شدت با آن درگیر است و سوم، جنگ مقابله با پیشرفت ایران است و استکبار نمی خواهد کشورمان پیشرفت کند و اقتدار علمی داشته باشد؛ در همین موضوع هسته‌ای و موشکی می بینید که دشمن چقدر حرف و ادعا دارد.

رفع مشکلات اقتصادی با همدلی مسئولان و کارگزاران نظام میسر می شود

امام جمعه ساوه گفت: در شرایطی که مردم کشورمان به خاطر مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه مشکلات زیادی دارند، برای برون رفت از این وضع و گره گشایی از مشکلات معیشتی و اقتصادی لازم است همه مسئولان و کارگزاران نظام فارغ از نگاه جناحی و سیاسی با همدیگر متحد و همدل باشند.

حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی»افزود:   در شرایطی که دشمنان قسم خورده بیشترین فشار را برای به زانو درآوردن ملت ایران وارد می کنند،  سزاوار نیست که مسئولان و کارگزاران کشور با هم اختلاف داشته باشند زیرا اکنون زمان خدمت به مردم و ستیز با دشمنان آن هم در میدان جنگ اقتصادی و روانی است.

وی گفت: ساماندهی به اوضاع اقتصادی و معیشت مردم اولویت و نیاز نخست کشور است و علاوه بر دولتمردان، مجلس شورای اسلامی نیز باید به عنوان عصاره فضائل ملت با دغدغه و به دور از رفتارهای دور از شان قوه مقننه برای برون رفت از وضعیت کنونی طرح و لایحه مفید ارائه نماید.

امام جمعه ساوه با اشاره به حوادث اخیر میان کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: هر ۲ کشور همسایه باید بدانند که جنگ راه حل رفع اختلافات و مشکلات نیست.

وی افزود: از نظر شرعی و قانونی هم وظیفه ما این است که برای خواباندن آتش فتنه در منطقه میانجیگری کنیم تا صلح و آرامش به منطقه بازگردد.

اقتصاد به ابزاری در دست دشمنان تبدیل شده است

خطیب نماز جمعه قم گفت: امروز اقتصاد به ابزاری در دست دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی تبدیل شده است و ملت ایران در این شرایط باید درک و هوشیاری داشته باشند و مسئولان کمر همت را برای رفع مشکلات اقتصادی محکم تر ببندند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، افزود: متأسفانه به دلیل تحریم دشمنان و برخی بی تدبیری ها و عدم برنامه ریزی دست، مشکلات اقتصادی و پایین آمدن سطح معیشتی مردم در وضع نگران کننده ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غالب طبقات جامعه در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته اند، اظهار داشت: باید کمک رسانی مردم و خیران گسترش یابد، سرمایه گذاران به سمت تولید حرکت کرده و مسئولان نیز ضمن حمایت از اقشار آسیب پذیر، هرچه بیشتر به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید توجه کنند و در برابر جنگ اقتصادی دشمنان، اقدامات و برنامه ریزی های جدی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر صهیونیستی را نیز لکه ننگی برای مسلمانان دانست و گفت: ملت های اسلامی باید در برابر این توطئه ایستادگی کرده و محور مقاومت در منطقه را تقویت کنند، مستکبران و مزدوران خائن نیز بدانند که نمی توانند با این اقدامات آینده خوبی برای خود رقم بزنند.

گفت‌وگو بهترین گزینه برای حل اختلاف ارمنستان و آذربایجان است

امام جمعه مهاباد با اشاره به تداوم درگیری‌های بین کشورهای ارمنستان- جمهوری آذربایجان‌ گفت: هیچ اختلافی با حمله نظامی برطرف نخواهد شد و گفت‌وگو بهترین گزینه برای حل این موضوع است.

ماموستا عبدالاسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار داشت: جنگ و درگیری نظامی تنها موجب کشتار و آوارگی انسان‌های بی‌گناه خواهد شد و حاصلی برای حل اختلاف و صلح در بین کشورهای همسایه ندارد.

وی ادامه داد: سران کشورهای درگیر جنگ باید در راستای حفظ جان انسان‌ها تنش‌های موجود را کاهش دهند تا زمینه صلح پایدار برای این کشور همسایه ایران در منطقه برقرار شود.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمند اظهار داشت: سالمندان در جامعه باید به عنوان یکی از گرانبھاترین سرمایه ھای انسانی دیده شده و مورد تکریم قرار گیرند.‌
ماموستا امامی بر ضرورت بهره‌گیری جوانان از تجربیات سالمندان تاکید کرد و گفت: مبنای اسلام و دین، محبت حین تکریم به افراد مسن است که این وظیفه باید توسط مومنان در ھر سنی انجام شود.

جنگ روانی و اقتصادی دشمن مهمترین تهدید کشور است

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه استکبار برای تضعیف جمهوری اسلامی توطئه های مختلفی برنامه‌ریزی می‌کند، گفت : جنگ روانی و اقتصادی ، مهترین تهدید دشمنان برای کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور افزود: ایران در معرض بی سابقه ترین جنگ اقتصادی است و نقشه استکبار بر محورهای جنگ روانی ، اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار ملی برنامه ریزی شده است.

وی گفت : نظام جمهوری اسلامی به حول و قوه الهی با پیروی از ولایت فقیه در این جنگ بزرگ پیروز خواهد شد.

صفایی پور تصریح کرد: دشمن از اختلاف بین طیف‌های مختلف بهره می برد و به دنبال تفرقه اقشار مختلف مردم در ایران است.

نقشه استکبار جهانی فلج کردن پایه‌های اقتصادی‌ کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمن برای اقتصاد نقشه دارد تا به قدری توطئه کند که مردم را خسته و کشور را از لحاظ اقتصادی به زانو درآورد و پایه‌های اقتصادی ایران را فلج کند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان، با بیان اینکه عزت در دنیا و نجات در آخرت در گرو تقوای الهی است و همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: به فرمایش امام صادق (ع) همه انسان‌ها به امنیت، عدالت که نگهبان همه است و پس از آن به آسایش نیازمند هستند که البته همه اینها در گرو امنیت است.
وی با بیان اینکه بدون امنیت هیچ کاری معنی ندارد و در سایه امینت افراد تحصیلات و کسب و کار می کنند، افزود: امنیت پایه عدالت و آسایش جامعهبوده که  هم برای فرد و هم جامعه ضروری است.

 نیروی انتظامی حافظ و نگهبان امنیت عمومی جامعه است

امام جمعه موقت شادگان با تاکید بر اینکه وجود امنیت موجب توسعه هر جامعه در بخش های مختلف می شود، گفت: نیروی انتظامی حافظ و نگهبان امنیت عمومی جامعه است.

حجت الاسلام هاشم صوفی با تبریک فرا رسیدن ۱۳ مهر آغاز هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی در بحث حفظ امنیت داخلی، شاخص‌ترین نیرو تلقی می‌شود و توانسته به وظیفه خود در ایجاد امنیت به خوبی عمل کند.

 وی با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت افزود: نیروی انتظامی اصلی‌ترین و مهم‌ترین نهاد حافظ امنیت پایدار در جامعه است و در راستای ارتقای آن با تمام توان خود تلاش می‌کند.

 مسائل فرودگاه چابهار با عقلانیت بر طرف شود

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان با اظهار تاسف نسبت به اتفاقات ناگوار هفته گذشته بر سر فرودگاه چابهار گفت: مسوولان، با عقلانیت و تدبیر اجازه ندهند به خاطر برخی برخوردها و لجبازی‌های کودکانه التهابی در استان پیش بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی با اظهار تاسف نسبت به اتفاقات ناگوار هفته گذشته در چابهار و کنارک و نزاع بر سر یک فرودگاه، اظهارداشت: از مسوولان استانی و کشوری انتظار می‌رود با عقلانیت و تدبیر، اجازه ندهند در کشور و استان به خاطر برخی برخوردها و لجبازی‌های کودکانه التهابی پیش بیاید و باید منافع ملی، امنیت ملی، منافع مردم و توسعه و پیشرفت استان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده مدنظر قرار گیرد و فورا با عقلانیت و نگاه کارشناسی، آثار و نتایج مثبت تاسیس فرودگاه جدید را بررسی کنند و سپس مبنای عمل قرار داده و همه تمکین کنند.

 قدرت ایران حاصل ایثار رزمندگان است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان یزد گفت:قدرت نظامی ، امنیتی و سربلندی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مدیون ایثار و جانفشانی رزمندگان پرتوان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی  از فداکاری رزمندگان و پیشکسوتان عرصه ایمان و شهادت قدردانی کرد و افزود: با وجود دشمنی ها و توطئه های استکبارحهانی علیه ایران به برکت خون شهدا و ایثار رزمندگان همه آنها نقش بر آب شده است.
وی با اشاره جنگ روانی و اقتصادی دشمنان علیه نظام و انقلاب افزود: راه برون رفت از مشکلات حفظ روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، تکیه به نیروهای توانمند بومی و تدوام ارزش‌های دوران دفاع مقدس است که باید بیش از گذشته در جامعه ترویج پیدا کند.

موضع ایران در درگیری قره‌باغ توقف درگیری‌ها بین طرفین است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی در موضوع قره‌باغ، توقف سریع درگیری‌ها بین طرفین و نیز حل مساله از طریق گفت و گو و مذاکره است.

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به برگزاری چند روز پیش نخستین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، گفت: این مناظره و ادبیات و الفاظ زشتی که توسط طرفین بیان شد، به اعتراف تحلیل گران سیاسی آمریکا، یک رسوایی و تحقیر بزرگ برای این کشور مدعی دفاع از حقوق بشر بود.

ملت ایران اسلامی آگاهانه و مقاوم در مقابل دشمنی ها ایستاده است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم ما به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده اند وامروز در جنگ رسانه ای فریب دروغ های دشمنان را نمی خورند و در مقابل مشکلات و فشارهای اقتصادی دشمن هم مقاوم ایستاده اند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه نخستین هدف استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل، نابودی کشورهای اسلامی است، افزود : ایران اسلامی هدف قدرتهای جهانی است زیرا ملت ایران آزادترین و آزاده ترین ملت دنیاست.

وی با اشاره به اینکه سختی هایی که مردم ایران تحمل می کنند به خاطر خداست، افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب سه جنگ سخت، نیمه سخت و رسانه ای علیه ملت راه اندازی و مدیریت کرده است.

نیروی انتظامی اجازه خودنمایی به اشرار را نمی‌دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: نیروی انتظامی با رصد همه ارکان جامعه، عرصه را بر اشرار تنگ کرده است و اجازه خودنمایی به آنها نمی‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی  با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: این نیرو حافظ امنیت در همه حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است و نقش آن ها در همه حوزه ها باید دیده شود.

امام جمعه بجنورد با بیان این که امنیت به دست این نیروهاست گفت: در چند ماه اخیر شرارت های در گوشه و کنار کشور و در استان ما را تهدید می کرد که به وسیله نیروی انتظامی خنثی شد.