مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: ۶۴۳ حامی نیک اندیش حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین را در این شهرستان برعهده دارند.

سامان چیانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۳۴۰ حامی در طرح اکرام ایتام و ۳۰۳ حامی در طرح فرزندان محسنین فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: ۳۴۳ یتیم و فرزند محسنین در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از این میان ۱۹۶ فرزند یتیم و ۱۴۷ فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی حامیان و کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: هر یتیم و فرزند محسنین به طور میانگین اعم از کمک نقدی، کالا و خدمات، ماهانه ۷۵۰ هزار ریال  مستمری نیز دریافت می‌کنند.

چیانه افزود: ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال نیز در سال جاری وام اشتغال به مددجویان متقاضی واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ و این مبلغ به ۱۶ مددجوی زیرپوشش این شهرستان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ سهمیه ابلاغی سال گذشته به میزان ۱۰۰ درصد در اشنویه تحقق یافت، اظهار داشت: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند

وی گفت: همچنین ۱۰۵ فقره وام کارگشایی و درمان به ارزش پنج میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال با آسان‌ترین شرایط امسال در اختیار مددجویان قرار گرفته و چهار میلیارد ریال نیز به ۲۳ مددجوی این نهاد وام ودیعه مسکن پرداخت شده ‌است.

چیانه افزود: در حوزه حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز پرداخت ۵۳۰ میلیون ریال به ۶۵ مددجو در سال جاری تاکنون انجام شده‌است.

هم‌اکنون ۲ هزار و۸۸۰ خانوار با جمعیت بیش از ۶ هزار و ۸۱۶ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد ۶۰۳ نفر دانش‌آموز و ۴۲ نفر دانشجو هستند

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.