مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از اعلام نیاز به ۱۵ هزار تبلت برای دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد خبر داد.

حبیب الله آسوده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: قرار است سازمان مرکزی کمیته امداد در مرحله نخست ۶۰ هزار تبلت برای سراسر کشور تامین و میان دانش‌آموزان زیرپوشش توزیع کند که سهم این استان هم قرار است تا اواخر ماه اعلام شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد در استان خراسان رضوی هستند افزود: علاوه بر امدادگران این نهاد، خیران و فروشندگان نیز برای تعدادی از دانش‌آموزان گوشی هوشمند و تبلت تامین کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم تا با رفع موانع نسبت به تامین تبلت برای خانواده‌های دارای دانش‌آموز نیازمند اقدام شود، ادامه داد: وظیفه داریم در حاشیه شهر از دانش‌آموزان مددجو که فاقد گوشی هستند، حمایت کنیم و برای دانش‌آموزان غیر تحت پوشش نیز به صورت موردی از طریق مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه پیگیری می‌کنیم.
وی گفت: در این زمینه همه دستگاه‌ها با مداخله آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های انقلابی و اداری تلاش می‌کنند.
آسوده با اشاره به هزینه زیاد گوشی هوشمند و اینترنت افزود: وزارت ارتباطات باید در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کند.
اکنون حدود ۲۰۴ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خراسان رضوی هستند.