شهرکرد- ایرنا- فرماندار سامان با توجه به آغاز اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از روز شنبه دوازدهم مهرماه گفت: شبکه بهداشت و درمان واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان را بدون چشم‌پوشی پلمب می‌کند.

کمال اکبریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری، تمامی واحدهای گردشگری، تفریحی، باشگاه‌های رفتینگ، آرامستان‌ها و سایر مکان‌های عمومی شهرستان سامان همزمان با سراسر استان حداقل به ‌مدت ۲ هفته تعطیل شد.

وی افزود: در این مدت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان موظف و مکلف است تا با متخلفان این حوزه برخورد و نسبت به پلمب واحدهای صنفی برهم‌زنندگان نظم و سلامت عمومی اقدام کند.

اکبریان تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان سامان که برابر مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری، شرایط لحاظ دورکاری برای یک سوم از نیروی انسانی خود را دارند، نسبت به این مهم اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: در این مدت از رفت و آمد متکدیان به شهرها و روستاهای شهرستان سامان جلوگیری و در صورت مشاهده این افراد با آنان اقدام قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس نظر ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری فروشگاه‌ها و تعاونی فرش، پلاسکوفروشی، بازارهای روز و پاساژهای مرکز استان، کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی، مرکز شماره‌گذاری اتومبیل، آموزش دوره‌های پیش از سربازی، نمایشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش حضوری، باشگاه‌های بدن‌سازی، رستوران‌ها، محل بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌نت‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و برگزاری مراسم عزاداری در منزل باید حداقل چهار هفته تعطیل شود.

بسیج آموزشی و اطلاع‌رسانی مهار گسترش کووید ۱۹ در شهرکرد با شعار "کار کن، زندگی کن با کرونا هم مقابله کن " از ۱۴ تا ۲۸ ماه‌جاری در شهرکرد اجرایی می‌شود.

دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در ۲ ماه گذشته ۳۳۰ مکان متخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تعطیل و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را به دستگاه قضایی معرفی کرده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.