اهواز- ایرنا- دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: روحیه گردشگری دورن استانی یکی از موضوعات ضروری است که باید در بین شهروندان خوزستانی تقویت شود.

شهلا عموری شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از تولید محتوای گردشگری کوچ در محل اتاق بازرگانی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تولید محتوا در زمینه رونق این صنعت بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند به جذب هرچه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی منجر شود.

وی از وجود رنگین کمان اقوام، سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در خوزستان به‌عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در استان نام‌ برد و گفت: لازم است از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوبی در راستای تقویت شرایط اقتصادی و جذب گردشگر استفاده شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان این آمادگی وجود دارد تا مشکلات فعالان حوزه گردشگری به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا بخش قابل توجهی از این صنعت در استان دچار آسیب شده است که باید با همکاری و همراهی بین بخشی، نسبت به جبران خسارت‌های وارده اقدام کرد.

عموری با بیان اینکه تقویت بخش گردشگری یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان‌داشت: باید برای انجام فعالیت‌های جدی این حوزه برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت بگیرد.

۳۰۰ مجموعه اقامتی و گردشگری در خوزستان متاثر از فراگیری بیماری کرونا خسارت جدی دیده و تعطیل شدند.